- Loes11 juli 2018 om 01:20
Beste lezers,
Ik ben een week overtijd, maar de zwangerschapstesten (3 verschillende merken) geven sinds 1 dag overtijd tot vandaag (7 dagen overtijd) een negatieve uitslag. Ik houd mij aan elke gebruiksaanwijzing en doe de testen in de ochtend.
Ik ben nooit eerder overtijd geweest en heb tijdens de ovulatie seksuele gemeenschap gehad.
Is er een mogelijkheid via een bloedonderzoek vast te stellen of ik zwanger ben (bijvoorbeeld via de huisarts)? Of wordt dit niet gedaan en is het een kwestie van blijven wachten tot de menstruatie begint of tot er een thuistest positief is?
Kortom: hoe sluit ik zo spoedig mogelijk uit dat ik (niet) zwanger ben?
Alvast hartelijk dank voor reactie,
Loes
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 juli 2018 om 01:40Ga inderdaad naar de huisarts en vraag om een bloedtest
ReagerenLoes11 juli 2018 om 12:45Ik heb de huisarts gebeld en de assistente zou het met de huisarts besoreken. Ik kon later terug bellen. Toen ik terugbelde kreeg ik te horen dat via een bloedtest hetzelfde werkt als via de urine, dus dat het geen zin heeft. Ik gaf aan dat het via de urine pas veel later is aan te tonen dan via het blied, dan kan het binnen een week na bevruchting al. Maar de assistente zei dat het echt niets uitmaakt, omdat er zulke goede urinetesten op de markt zijn, vooral digitale (zei ze).
Dus om maar een juist antwoord op mijn eigen vraag te geven: je zult toch echt moeten afwachten. Vragen naar een bloedtest heeft geen zin!
ReagerenJohn (moderator)
11 juli 2018 om 12:59Dat is dan toch onjuiste informatie ! Een DHZ test reageert alleen maar op de aanwezigheid van HCG. Bij een bloedtest wordt precies vastgesteld hoe hoog het HCG gehalte is. En dat kan dus juist het verschil maken
ReagerenLoes11 juli 2018 om 23:57In een oud ander forum vond ik dit:
http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/bloedtest-huisarts.80770/
Blijkbaar zijn er veel huisartsen die niet willen helpen.
Ik heb echt een hekel aan mijn huisarts. Er is al 4x een verkeerde diagnose gesteld (waarvan 1x bij guillain barré syndroom wat fout had kunnen aflopen en 1x bij een campylobacter infectie). Maar alle praktijken hier nemen geen nieuwe patiënten aan. De huisarts neemt mij nooit serieus, terwijl ik echt 1x in de 5 jaar ga omdat ik van tevoren al weet afgescheept te worden. Nu ook weer. Vandaar dat ik mijn vraag ook hier stelde, maar je staat tegenover een huisarts altijd zo machteloos.
ReagerenJohn (moderator)
12 juli 2018 om 00:01Je moet je niet zomaar laten afschepen. En al helemaal niet door een assistente…. Je moet gewoon een afspraak maken bij de huisarts . En dan je huisarts duidelijk maken dat je serieus genomen wilt worden. Je mag best eens wat tegengas geven bij de huisarts
Reageren