Zoeken Vraag het forum

Paar dagen later ongesteld?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nieuwsgierig

Hallo, ik heb een vraagje steljevoor dat je onveilige seks hebt en 2 dagen later word je ongesteld, kan je dan alsnog zwanger zijn omdat het dan nog te vroeg is om te merken of je zwanger bent of als je ongesteld word heb je 0 procent kans op zwangerschap?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Zo kort voor de menstruatie wordt je niet zwanger

Reageren
    Nieuwsgierig

oke laten we dan zeggen stel je voor ik heb vandaag onveilige sex, en over een week kijk ik in mijn onderbroek en zie ik dat ik ongesteld ben geworden , kan ik dan alsnog zwanger zijn?

Reageren
    John (moderator)

Zwanger  raken doe je tijdens de vruchtbare periode.  Rond de eisprong dus. De vruchtbare periode ligt bij een regelmatige cyclus van 28 dagen , tussen de 11de en 16de dag van de cyclus.  Alleen bij een onregelmatige cyclus is dat moeilijk te bepalen. De eisprong vindt dus op een van die dagen plaats. Omdat sperma wel 3 dagen kan leven in het lichaam, moet doe drie dagen erbij tellen. Dus geen onveilige seks tussen de 7de en 17de  dag van de cyclus. Dan zou je zwanger kunnen raken

Reageren
    Nieuwsgierig

Ja oke, maar stel je voor ik heb onveilige sex en paar dagen later word ik ongesteld (ookal zou k dan vruchtbaar zijn dan zou ik toch niet zwanger kunnen zijn?)

Reageren
    John (moderator)

Als je ongesteld wordt, ben je in de regel niet zwanger. Dat klopt

Reageren
Reageer op: Paar dagen later ongesteld?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.