- Nieuwsgierig11 juli 2017 om 15:09
Hallo, ik heb een vraagje steljevoor dat je onveilige seks hebt en 2 dagen later word je ongesteld, kan je dan alsnog zwanger zijn omdat het dan nog te vroeg is om te merken of je zwanger bent of als je ongesteld word heb je 0 procent kans op zwangerschap?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 juli 2017 om 15:32Zo kort voor de menstruatie wordt je niet zwanger
ReagerenNieuwsgierig11 juli 2017 om 16:36oke laten we dan zeggen stel je voor ik heb vandaag onveilige sex, en over een week kijk ik in mijn onderbroek en zie ik dat ik ongesteld ben geworden , kan ik dan alsnog zwanger zijn?
ReagerenJohn (moderator)
11 juli 2017 om 16:54Zwanger  raken doe je tijdens de vruchtbare periode.  Rond de eisprong dus. De vruchtbare periode ligt bij een regelmatige cyclus van 28 dagen , tussen de 11de en 16de dag van de cyclus.  Alleen bij een onregelmatige cyclus is dat moeilijk te bepalen. De eisprong vindt dus op een van die dagen plaats. Omdat sperma wel 3 dagen kan leven in het lichaam, moet doe drie dagen erbij tellen. Dus geen onveilige seks tussen de 7de en 17de  dag van de cyclus. Dan zou je zwanger kunnen raken
ReagerenNieuwsgierig11 juli 2017 om 19:17Ja oke, maar stel je voor ik heb onveilige sex en paar dagen later word ik ongesteld (ookal zou k dan vruchtbaar zijn dan zou ik toch niet zwanger kunnen zijn?)
ReagerenJohn (moderator)
11 juli 2017 om 20:12Als je ongesteld wordt, ben je in de regel niet zwanger. Dat klopt
Reageren