- Anoniem27 januari 2017 om 22:41
Hallo ik heb 4/5 dagen terug onveilig seks gehad, ben te laat voor de MAP omdat mijn vriend die voor mij zou gaan halen. Zit in mijn vruchtbare periode. Zou mijn menstruatie pas over 2weken moeten verwachten. Mn buik voelt warm aan krijg telkens knijpende pijn in me buik.. en heb gehoord over de Ellaone.. in hoeveel dagen kan je die innemen ? En is het nog mogelijk om die te kunnen innemen na bijna 4/5 dagen ? En als ik die alsnog inneem moet ik dan nog een zwangerschap test doen op de dag wanneer ik mijn menstruatie zou moeten verwachten ?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
27 januari 2017 om 22:50ben te laat voor de MAP omdat mijn vriend die voor mij zou gaan halen  zoiets moet je niet aan anderen over laten, je bent hier zelf verantwoordelijk voor. Je had je vriendje veel eerder achter de vodden moeten zitten, om ervoor te zorgen dat de pil er kwam of ze dan dus zelf moeten halen. De ella-one moet binnen 120 uur na de onveilige seks worden ingenomen. Hoe meer tijd er verstrijkt na de seks hoe onbetrouwbaarder is de MAP. Als er al een bevruchting heeft plaats gevonden helpt dat sowieso niet meer. Een zwangerschapstest kun je doen 2 – 2,5 week na de seks. Zwangerschapsverschijnselen kun je echter helemaal nog niet hebben. Daar is is het nog veel te vroeg voor.
Reageren