- Nina12 januari 2017 om 22:51
Hey,
Ik heb vrijdag 6 januari voor het laatst sex gehad met mijn vriend. En het condoom leek aardig gescheurd of een lek.
Nu wil ik weten wanneer ik een zwangerschapstest kan doen.
Ik gebruik sinds 5 januari de anticonceptie dus ik weet dat hij voor de dag dat we sex hadden nog geen bescherming bood.(ik ben ook onregelmatig ongesteld vandaar aan de pil gegaan en tegen zwangerschap)Diezelfde vrijdag werd ik ineens super misselijk en een paar dagen last gehad van gevoelige borsten. Maar in de bijsluiter van de pil staat dat dit bijwerkingen kunnen zijn bij het beginnen met de pil.
Nu weet ik dus niet of ik zwanger kan zijn of ben. En wanneer ik een zwangerschapstest kan doen.
Hoop dat iemand mij kan helpen!!5 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 januari 2017 om 22:59Zwangerschapssymptomen kun je nog niet hebben. testen kun je 2 -2,5 week na de onbeschermde seks
ReagerenNina12 januari 2017 om 23:03Oke bedankt!
En als de zwangerschap nou niet gewenst is mocht dit zo zijn. Kan ik dan met 3 weken zwanger een abortuspil nemen? En gaat deze via de apotheek of huisarts.
Een klein nieuwsgrierig vraagje, bent u een arts of iets of gewoon iemand met eigen ervaring of wat kennis.
groetjes
ReagerenJohn (moderator)
12 januari 2017 om 23:06Als je een positieve zwangerschapstest hebt, moet je je meteen melden bij de huisarts.
Ik ben geen arts, maar wel medisch geschoold en opgeleid
ReagerenNina12 januari 2017 om 23:09dan mijn laatste vraag. Ik ben minderjarig en mijn ouders mogen het niet weten. kan ik dan wel abortus plegen zonder dat mijn ouders daar achter komen?
ReagerenJohn (moderator)
12 januari 2017 om 23:52Ja dat kan. Dat moet je dan met je huisarts bespreken
Reageren