Home / Zwangerschap / Seks met condoom zonder klaarkomen
Hallo,
2 à 3 maanden geleden heb ik voor het eerst seks gehad met mijn vriendin. Het was mét condoom en ik ben niet in haar klaargekomen (uit veiligheidsmaatregel omdat zij nog niet aan de pil is). Ze is sinds dat moment niet meer ongesteld geworden en ik vraag mij af of ze zwanger kan zijn.
Iemand die hier een antwoord op heeft?
Alvast bedankt.
Het was mét condoom en ik ben niet in haar klaargekomen zo kan ze niet zwanger raken.
Hoe oud is je vriendin en hoe lang menstrueert ze al? Zijn haar menstruaties normaal wel altijd precies op tijd?
Ze is 15 en menstrueert al sinds ongeveer groep 7-8, de vorige keer heeft ze haar menstruatie ook meer dan 3 maanden niet gehad. En sinds die keer heeft ze het 2 keer achter elkaar gehad (zonder extra tijd ertussen).
Dan is het toch niets om meteen ongerust over te zijn. Ze heeft dus een onregelmatige cyclus. De eerste jaren van de menstruatie kan dat best wel eens voor komen. Ze zou met de huisarts kunnen overleggen om de pil te gaan gebruiken. Daarmee worden de bloedingen dan gereguleerd en jullie hoeven je niet zo ongerust te maken.
Ze heeft de pil al, alleen moet nog wachten totdat ze weer ongesteld wordt om ermee te beginnen.
Bedankt voor het snelle antwoord!
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!