Zoeken Vraag het forum

Pil vergeten & onveilige seks

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nieuwschierig

Hpi!

Ik slik de pil al langere tijd. Nu ben ik 3 dagen na stopweek mijn pil vergeten. Deze heb ik uiteindelijk na 24 uur ingenomen samen met de pil van volgende dag.
    Ik heb 7 dagen voor beginnen met pil en binnen 3 dagen na vergeten pil onveilige seks gehad.
    Hoe groot zal de kans zijn dat ik zwanger ben?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er is een redelijke kans.

De bijsluiter kan soms heel nuttig zijn.

Reageren
    Nieuwschierig

Bedankt voor je antwoord.
    Bijsluiter had ik inderdaad gelezen, werd er alleen niet duidelijker van vond ik. Denk vraag het hier! Nog maar een keer lezen

Reageren
    John (moderator)

Je moet kijken bij pil vergeten in de eerste week!

Reageren
    Nieuwschierig

Het enige dat daar staat is ‘ raadpleeg u arts’. Daar kom ik dus niet veel verder mee

Reageren
    John (moderator)

Bij het vergeten van een pil in eerste week is er een risico op zwangerschap wanneer je in de 7 dagen voorafgaande, ook al was dat in de stopweek, onbeschermde seks hebt gehad. Je moet dan de morning after pil gebruiken, Vervolgend moet je er dan rekening mee houden dat de pil de eerste 7 dagen na het vergeten ook niet betrouwbaar is. Je hebt dus beide keren seks gehad in de risicovolle periode. Er is dus een risico op zwangerschap.

Reageren
Reageer op: Pil vergeten & onveilige seks
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.