Zoeken Vraag het forum

witte afscheiding, dikker dan normaal

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo

Sinds enkele weken nadat ik onbeschermde seks met mijn vaste partner ging hebben, en wij allebei getest waren op soa’s, kreeg ik, terwijl ik normaal dunne doorzichtige afscheiding had van de vagina, wat dikkere, witte afscheiding.

Ik maak me nu zorgen dat het chlamydia is maar dat lijkt me zo raar want we waren allebei negatief daarop getest. Als ik plaatjes van die afscheiding zie komt het wel overeen.

Ik heb ook branderig gevoel bij de seks, buiten de seks geen klachten. Wel soms wat pijn in de onderbuik. En de baarmoedermond doet wat zeer als je eraan zit.

Het lijkt me geen schimmelinfectie want dan moet het echt brokkelig zijn en bijna niet meer nat. Het is wel echt slijmerig maar wit van kleur ipv doorzichtig.

Kan het toch chlamydia zijn?

ik heb vorige week bij de huisarts bij mezelf een banale kweek afgenomen, maar ze hebben niet in mijn vagina gekeken enzo want er was geen tijd voor een afspraak. Dus kon alleen zelf de test ophalen.

maar ik las dat die dus niet test op chlamydia…

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Bij een banale kweek zal chlamydia niet worden ontdekt tenzij dat bij de aanvraag speciciek is gevraagd aan het Lab.

Wacht even de uitslag van de banale kweek af. Als daar niets uitkomt, ga dan voor een soa test

Reageren
    Anoniem

Moet ik nou mijn partner gaan verdenken op vreemdgaan hierdoor? Hij is er niet echt het type voor maar je weet het natuurlijk nooit.

Het is trouwens niet-ruikende afscheiding. wit, slijmerig, met wat klontjes soms.

Reageren
    Anoniem

En is het niet slim sowieso een chlamydia en gonnoroe test te doen, ongeacht de uitslag van de banale kweek?

Reageren
    Anoniem

vies misschien maar zo ziet het eruit. meestal is het minder maar dit keer even heel veel. Alleen als ik het er zelf uit haal.

Reageren
    John (moderator)

Ik zou eerst even de banale kweek afwachten. Misschien is het een bacteriële infectie of toch een schimmelinfectie.

Reageren
    Anoniem

oke, als het goed is is morgen de uitslag binnen, dan is het een week geleden. Vrijdag hadden ze hem helaas nog niet.

En wat vind je van de foto? (behalve vies natuurlijk ;))

Reageren
    John (moderator)

Het lijkt in ieder geval op een infectie.

Reageren
    Anoniem

Heeft u enig idee wat voor een infectie, of is dat zo niet te zeggen?
    En heb ik gelijk dat het op chlamydia lijkt, of zien meerdere infecties er zo uit?

Reageren
    John (moderator)

Het zou bijvoorbeeld een vaginose kunnen zijn..
    Het zijn niet perse secifieke klachten voor aleen maar soa’s
    Het heeft ook niet zo veel zin om daar voortdurend mee bezig te zijn. Je wordt er alleen maar onrustig van. Even de uitslag afwachten en dan verder zien

Reageren
    Anoniem

Er is niets uit de banale kweek gekomen, daarna soa test gedaan, ook alles negatief. Hen de soa test door de huisarts laten doen, dus moet goed gebeurd zijn.

Reageren
    John (moderator)

Vraag dan aan de huisarts een verwijzing naar de gynaecoloog als de klachten aanhouden

Reageren
Reageer op: witte afscheiding, dikker dan normaal
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.