- Marlies18 oktober 2023 om 04:08
Hi alle…
Ik heb 3 verstandskiezen die eruit ‘gesneden’ moeten gaan worden. Zullen nooit doorkomen (groeien scheef onder mijn tandvlees), maar had er een (links onder) die wel was doorgekomen. Half dan. Denk dat die er al rond mijn 16/17/18e zit. Nooit last van gehad.
Nu ben ik n week met mijn vriend op vakantie (frankrijk) en zaterdagavond kreeg ik ineens onwijze last van mijn mond. Dacht eerst dat het karma was omdat ik hem liep te dollen over zijn behandeling (hij heeft een tandartsangst en die vrijdag ervoor had hij de moed verzameld om te gaan). Toen zag ik ook verder niets.
Inmiddels zijn we 4 dagen verder en ik kan wel JANKEN (doe ik ook) van de pijn. Mijn verstandskies is volledig aan het doorkomen, maar er lag aardig wat tandvlees op. Hij bloed non stop en mijn tandvlees achterin mijn mond is volledig opgezwollen. Slikken doet zeer en zelfs mijn mond open doen is pijnlijk. Hij MOET eruit…
Nu heeft mijn tandarts pas volgende week tijd, maar dat is nog maar een maar… alleen trek ik dit niet veel langer… dus ik wil via mijn huisarts (die zijn niet heel moeilijk, soms best gevaarlijk, in mijn geval nu super) een doorverwijzing voor de kaakchirurg vragen. Kan ik dit doen? Volgens het internet kan het. Ik weet namelijk dat mijn tandarts die kiezen toch niet trekt en ik wil niet lang wachten op n bevestiging van ‘die moet eruit’ met een papiertje als het ook sneller kan…
Mijn vakantie is hierdoor ook gewoon verpest… keek er onwijs naar uit, kijk er nu naar uit om het ziekenhuis binnen te lopen. Zo veel pijn heb ik…
Heb eergisteren zelfs een tramadol ingenomen en had daarvoor 2x n paracetamol met een zware ibuprofen ingenomen. Nou, ondanks de pijn minder werd (paardenmiddel alles bij elkaar) kwam het er alsnog doorheen en voelde ik mij ziek zwak en misselijk. Alles draaide, was aan het zweten en heb ook de plantenbak in het winkelcentrum onder gekotst…
3 reactiesReagerenSuus18 oktober 2023 om 08:44Bel je huisarts rechtstreeks met je vraag, via een forum kan niemand je vertellen aan welke touwtjes jou huisarts kan trekken en op wat voor termijn
ReagerenSuus18 oktober 2023 om 08:46En overleg dan gelijk wat een verantwoorde samenstelling qua pijnstilling is!
Alles zelf door en bij elkaar proberen kan voor je lever en nieren behoorlijk verkeerd uitpakken…….
ReagerenJohn (moderator)
18 oktober 2023 om 16:10Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing en zoek een andere tandarts
Reageren