Zoeken Vraag het forum

Gingivitis – Paradontitis?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • E.

Hallo,

Ik heb sinds enkele weken geregeld last van kleine ontstekingen rond de tanden telkens. Deze gaan weer over na een paar dagen, maar dan komt er steeds op een andere plaats een nieuwe ontsteking te zitten.

Gisteren was ik bij de dokter en deze zei dat dit kan overgaan in paradontitis, een ernstige ontsteking waarbij het tandvlees zich terug trekt.

Nu kan ik pas over een week bij mijn tandarts terecht..

Gaat dit soort ontsteking snel over in paradontitis?

Ik voeg ook nog een foto bij zodat iemand die er iets van kent onder jullie misschien mij kunnen zeggen of het dringend is of nog niet?

Bedankt alvast..

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Omdat je er toch al weken mee loopt en nog niet naar de tandarts bent geweest kunnen  die paar dagen er ook nog wel bij.  Het gaat niet zo snel, maar er moet wel naar gekeken worden. Gebruik een tandpasta zoals Sensodyne of Parodontax.

Reageren
    E.

Het is omdat de ontstekingen weg gingen dat ik eerst dacht dat het niet zo ernstig was..

De huisdokter heeft me bang gemaakt met te zeggen dat het over kan gaan in Paradontitis.. Daarom heb ik eens goed gekeken naar mijn gebit, en nu vond ik dat het leek alsof mijn tandvlees zich terugtrok.

Ziet het er op de foto naar uit dat ik dit heb? Ik maak me weer (misschien onterecht) zorgen…

Reageren
    John (moderator)

Dat kan ik zo helaas ook niet beoordelen. Dat is iets voor de tandarts

Reageren
Reageer op: Gingivitis – Paradontitis?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.