- E.12 april 2017 om 15:17
Hallo,
Ik heb sinds enkele weken geregeld last van kleine ontstekingen rond de tanden telkens. Deze gaan weer over na een paar dagen, maar dan komt er steeds op een andere plaats een nieuwe ontsteking te zitten.
Gisteren was ik bij de dokter en deze zei dat dit kan overgaan in paradontitis, een ernstige ontsteking waarbij het tandvlees zich terug trekt.
Nu kan ik pas over een week bij mijn tandarts terecht..
Gaat dit soort ontsteking snel over in paradontitis?
Ik voeg ook nog een foto bij zodat iemand die er iets van kent onder jullie misschien mij kunnen zeggen of het dringend is of nog niet?
Bedankt alvast..
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 april 2017 om 16:20Omdat je er toch al weken mee loopt en nog niet naar de tandarts bent geweest kunnen die paar dagen er ook nog wel bij. Het gaat niet zo snel, maar er moet wel naar gekeken worden. Gebruik een tandpasta zoals Sensodyne of Parodontax.
ReagerenE.12 april 2017 om 16:27Het is omdat de ontstekingen weg gingen dat ik eerst dacht dat het niet zo ernstig was..
De huisdokter heeft me bang gemaakt met te zeggen dat het over kan gaan in Paradontitis.. Daarom heb ik eens goed gekeken naar mijn gebit, en nu vond ik dat het leek alsof mijn tandvlees zich terugtrok.
Ziet het er op de foto naar uit dat ik dit heb? Ik maak me weer (misschien onterecht) zorgen…
ReagerenJohn (moderator)
12 april 2017 om 16:32Dat kan ik zo helaas ook niet beoordelen. Dat is iets voor de tandarts
Reageren