Zoeken Vraag het forum

Schaafwond; knie pas dik geworden na 5 dagen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • jovb

Afgelopen weekend heb ik een schaafwond op mijn knie opgelopen. Niets ernstigs, er kwam een korstje op en heb er totaal geen last van gehad. Gisteren (5 dagen na de verwonding) heb ik 3 uur moeten staan en was aan het eind van de dag mijn knie dik geworden en erg gevoelig. Nu heb ik er nog steeds last van. Hoe kan het dat dit na 5 dagen zonder problemen opspeelt terwijl er afgelopen dagen niets aan de hand was. De korst is in de tussentijd niet open geweest.

Achtergrondinformatie: Tijdens het weekend heb ik ook een snee opgelopen onder een teen. Hier had ik ook na het weekend weinig last van. Ik heb 2 dagen na het weekend 10km hardgelopen en de dag erna werd mijn voet in de loop van de dag pijnlijk. Het voelde gekneusd aan, maar wellicht was de wond ook ontstoken. Ik heb dit sindsdien 2 maal daags in sodium geweekt en er een pleister met betadine opgesmeerd. Ook hier raar dat ik er pas na 3 dagen last van (al lijkt het rondje hardlopen hier wel de oorzaak). Kunnen deze twee zaken verband hebben met elkaar?

4 reacties
    Reageren
    Corine

Volgens mij hebben de schaafwond (knie) en sneetje (teen) niets met elkaar te maken hoor.

Reageren
    John (moderator)

Het is verband dat beide zaken met elkaar kunnen hebben, is dat je iets langer tijd nodig zou kunnen hebben voor het genezingsproces.
    De klachten die je hebt zijn gezien je activiteiten niet vreemd. Misschien had je wonden toch (nog) beter moeten desinfecteren.

Reageren
    Jovb

Bedankt voor de reacties. Ben er achter wat het is, namelijk Lymfangitis (ontsteking aan lymfevat). Kreeg vanavond een rode gevoelige/warme baan van mijn knie tot aan de lymfeklier bij mijn kruis, dus dat was vrij duidelijk. hoe kan ik het genezingsproces bevorderen? Bewegen/rusten, weken in soda, koelen??

Reageren
    John (moderator)

Koelen kan. Maar als de klachten over het weekend aanhouden zou ik toch maar even bij de huisarts langs gaan.

Reageren
Reageer op: Schaafwond; knie pas dik geworden na 5 dagen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.