Zoeken Vraag het forum

Hiv sneltest

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jan

Hallo ik heb een vraagje hoe betrouwbaar is de hiv snel test rond 5 weken na contact bij Slotervaart ziekenhuis want ik heb begrepen hiv sneltest test alleen op antistoffen en geen antigenen of heb ik dat verkeerd ??

21 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Die test is uiterst betrouwbaar en test ook op antigenen

Reageren
    Jan

thanks tandor je hebt echt een goede site voor mensen die zich druk maken

Reageren
    John (moderator)

Graag gedaan, maar het is niet mijn site….

Reageren
    Jan

maar tandor waarom lees ik toch op zoveel verschillende sites. 1 zegt weken en de andere zeg 12 weken enzovoort. dus als ik het op 5 weken wil doen is dat dan niet goed genoeg dan

Reageren
    Jan

“ 1 zegt 6 weken en de andere 12 weken “

??

Reageren
    Kep

Dat komt omdat er protocollen zijn, die vaak achterlopen tov de werkelijkheid. Protocollen zeggen 12 weken, maar de huidige duo testen zijn al na 4 weken betrouwbaar. België en Engeland hebben wel de protocollen aangepast. België (gebaseerd op huidige testen, dus 4 weken) en Engeland (gebaseerd op 6 weken, eerste test resultaten duo test). Protocollen veranderen zullen in Nederland ook veranderen, maar zal nog wel even duren.

Reageren
    Jan

dus Kep of tandor, dus jij zegt er is zekerheid bij 5 weken testen toch met een hiv sneltest ??

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor.

Reageren
    John (moderator)

Je kunt al vanaf 4 weken betrouwbaar testen met de huidige testen

Reageren
    Jan

tandor maar kan je hiv klachten krijgen na 5 a 7 dagen na contact zoals koorts 38,9 2 dagen lang. daarna 3e dag zakte het na 38. en dan een dag later dus 4e dag na 37,9, ik had ook andere klachten zoals hoesten met slijm, verkoudheid lopende neus met slijm, dit hield aan voor totaal 4 dagen zo. En vanaf vandaag is mijn tempratuur 37.2 en ik heb nog alleen hoesten. Klinkt het op hiv griep volgens jou tandor ??

contact was: 22 juni met een vrouwelijke prostituée. Zij heeft mij eerst afgetrokken zonder condoom maar niet haar zelf gevingerd. Ik heb haar wel gevingerd maar niet me zelf afgetrokken hoogstens miss. Me penis aangeraakt. Vervolgens der borsten gelikt maar niet gezogen. Vervolgens ging ze met haar mond champagne schenken in mijn mond daarbij spuugde ze per ongeluk ook richting mijn mond wat beetje ook op mijn lippen terecht kwam en beetje in me mond meteen mijn mond gewassen en uitgespuugd weet niet als je zo een soa of hiv kan krijgen.? Vervolgens heeft ze me gepijpt met condoom. Het leekt niet gescheurd toen ze klaar was ermee toen heb ik haar vaginaal geneukt ook met et zelfde condoom. Toen ik klaar kwam en terug trekte zat condoom nog aan me pik dus net afgegeleden. En mijn klaarkomen was nog erin in de condoom dus ik neem aan het is niet gescheurd of een gat. Wat is de kans voor hiv griep door zo een. Contact omdat ik klachten ervaarde

Reageren
    Jan

“niet afgegeleden”

Reageren
    Jan

vervvolgens heeft zij de condoom van me pik afgedaan toen alles klaar was. En toen ben ik me zelf gaan wassen

Reageren
    John (moderator)

“ik had ook andere klachten zoals hoesten met slijm, verkoudheid lopende neus met slijm” dit zijn klachten die niet bij een conversiegriep horen.
    Je hebt toch geen risico op HIV gelopen…….

Reageren
    Jan

jaa maar koorts wel en ik had 2 dagen lang 38,9 last van koorts waarna het zakte na 2 dagen naar wat lager en lager maar koorts is wel een symptoom van hiv dat zeg jij zelf op veel berichten

Reageren
Reageer op: Hiv sneltest
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.