Zoeken Vraag het forum

Hiv test na 25 dagen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • M

Is een hiv test uitslag betrouwbaar na 25 dagen? Dit vroeg ik mij af. Volgend mij is er dan alleen op 1 en 2 getest?

Bedankt

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

In principe is een test betrouwbaar, 6 weken nat her contact. Wordt er eerder getest dat is het weliswaar een redelijk betrouwbare test, maar moet er wel een controletest plaats vinden.

Reageren
    M

Oke, mijn hoofdpijn is inmiddels weg, maar ik maak mij nog steeds zorgen. Heb erg last van mijn buik (opgeblazen gevoel). Heb geen diaree, maar wel dunne ontlasting. Las ook dat het een symptoom kan zijn?

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft met HIV niks te maken hoor. Ik denk dat het eerder van de stress is

Reageren
    M

Ja bij mijn huisarts willen ze het pas na 3 maanden echt weer testen. Althans dat zegt de assistente. Van de arts mocht ik er eentje al vorige week doen. Doen huisartsen ook aan die test die betrouwbaar is na 4 weken?

Reageren
    John (moderator)

In principe kun je ook bij de HA vanaf 6 weken testen met de nieuwe testen die worden gebruikt. Je kunt daarvoor ook naar de GGD gaan.

Reageren
    M

Oke, dus mijn klachten zeggen eigenlijk ook niks? Want sommige mensen krijgen in het begin geen klachten toch?

Reageren
    John (moderator)

Het lijken in ieder geval geen HIV klachten

Reageren
Reageer op: Hiv test na 25 dagen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.