Auto test vih

Beste,

Normaal schrijft het protocol van deze test voor dat het vanaf 3 maanden na laatste sexcontact betrouwbaar is om hiv te testen. Ik ben enorm zenuwachtig en wil het graag zo snel mogelijk weten of dat ik hiv heb al dan niet. In hoeverre is deze test betrouwbaar na 4 weken. Ben nu 3 weken ver en hou het met deze stress geen 3 maanden vol.

Alvast bedankt
    Grtn

Reageren

Het beste is om bij 6 weken te laten testen.

Reageren

" Zelftest = 3 maanden
    Een zelftest is een test die je zelf kan aankopen, uitvoeren en het resultaat aflezen zonder tussenkomst van een arts. Let wel, zelftests kunnen hiv pas na 3 maanden met voldoende zekerheid opsporen. "

Dit kan ik vinden op een website.. is die zelfde test na 6 weken voldoende betrouwbaar? Je kan hem gewoon in de apotheek kopen.. ik weet niet of je hem kent ?

Reageren

Nee, voor de dhz testen geldt de termijn van 3 maanden. Het zijn andere testen dan die de GGD of de huisarts gebruikt

Reageren

Wat is de betrouwbaarheid van een hiv sneltest na 23 dagen ?

Reageren

De test is te vroeg gedaan. Wie heeft de test gedaan?

Reageren

Ik wou vandaag gaan testen met hiv sneltest. Dit omdat ik las dat je na 25 dagen redelijk hoog betrouwbaar zat. Is dat dan niet ook betrouwbaar op 23 dagen. Normaliter moeten er dan toch al voldoende antistoffen aanwezig zijn in het lichaam. Ik heb verder geen koorts of symptomen, maar ben doodsbang. Ik zit voor alle duidelijkheid op 23dagen van risico contact en heb hierdoor gonorroe opgelopen. Ook getest op chlamydia maar was negatief.. ik voel me lichamelijk goed. Geen enkele klacht.. maar geetelijk kwijn ik weg van onder de stress.

Reageren

Voor testen geldt in het algemeen wanneer er 4de generatie combitesten worden gebruikt:
    4 weken: redelijk betrouwbaar
    6 weken: zeer betrouwbaar
    8 weken: uiterst betrouwbaar
    Voor DHZ testen geldt dat dus niet. Daarvoor geldt nog steeds: 3 maanden

Reageren

Is het waar dat 90 procent koorts krijgt in de eerste weken nadat ze besmet zijn met het virus ?

Reageren

De meeste mensen krijgen een conversiegriep. Ergens tussen de 2de en 6de week. Een griep zonder andere griepverschijnselen maar wel met hoge koorts.

Reageren

Ik heb dit dus niet. Is de kans dan 90 procent dat ik niet besmet ben ? Allez, ik bedoel.. er is een kans dat ik besmet ben maar die is door het wegblijven van de conversiegriep heel klein ?

Reageren

Die vraag kan ik niet beantwoorden. De conversiegriep is geen must

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Auto test vih

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe