Zoeken Vraag het forum

Vraag Hiv test

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

goedenavond,

even een vraag, ik krijg zojuist een overzicht van mijn zorgkosten en daar staat een omschrijving van wat er destijds gedaan is (zie foto in de bijlage) ik heb via mijn huisarts een Hiv test laten doen. Klopt de omschrijving van de test wel? Ik raak nl weer onzeker. Straks is dit geen goede en betrouwbare Hiv test geweest.

Bijlagen:
    13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Die test is goed hoor.

Reageren
    Anoniem

Ok bedankt! Dus 100 procent zeker dat Ze echt Hiv test gedaan hebben? En is dit dat een antistof en antigeen test?

Reageren
    John (moderator)

Juist. Alleen op een andere uitgebreidere manier uitgevoerd.

Reageren
    Anoniem

maar wel net zo betrouwbaar als bijvoorbeeld een test via de GGD

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor.

Reageren
    Anoniem

En dan nog twee laatste vragen, deze test via de huisarts was op 4,5 maanden na risico. Ik heb toch nog een snel test vingerprik laten doen bij checkpoint in amsterdam  na 6 maanden. Dat is zo een test waarbij je na 1 minuut de uitslag al krijgt.

Vraag 1: was deze test nog nodig of was de huisarts test al 100% betrouwbaar en was een test op 6 maanden niet nodig?

vraag 2: is die sneltest via checkpoint net zo betrouwbaar als de testen via huisarts of GGD?

Reageren
    John (moderator)

Die test was niet nodig geweest… Checkpoint voert doorgaans goede testen uit ok heb nog geen negatieve dingen over gehoord

Reageren
    Anoniem

ok bedankt maar nog even voor de duidelijkheid en mijn gemoedsrust Hahahah sorry, die test (de omschrijving op foto eerste bericht) is dus uitgebreider dan bij bijvoorbeeld de ggd, maar net zo betrouwbaar dus ik kan het helemaal achter mij laten? Niet zo dat omdat het uitgebreider is dat de test minder scherp is en dus Hiv over hoofd kan zien?

Reageren
    anoniem

sorry mag ik misschien vragen hoeveel jouw test kostte via de huisarts?

Reageren
    Anoniem

dat weet ik niet want ik zie alleen dat ik wat eigen risico heb wat ik moet betalen en dat is maar een paar tientjes ik snap niet helemaal hoe dat werkt. Zie geen totaalkosten van de test.

maar tandor/kep, zouden jullie nog naar mijn laatste vraag willen kijken of die test zoals op de afbeelding echt betrouwbaar is na 4,5 maanden en ook net zo test als bij bijvoorbeeld ggd?

Reageren
    John (moderator)

Maak je niet ongerust. Die test via de huisarts is prima

Reageren
    Anoniem

dus niet meer testen en nu eindelijk loslaten?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou ik wel doen ja…..

Reageren
Reageer op: Vraag Hiv test
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.