- Anoniem14 april 2016 om 09:49
Ik ben begin april positief getest op Chlamydia. Heb Azitromycine voorgeschreven gekregen (1000mg) en heb dit gebruikt. De klachten namen binnen een dag af en 24 uur nadat ik dit heb ingenomen en 3 dagen erna heb ik onbeschermde sex gehad met mijn partner. Ook in de weken ervoor hebben wij onbeschermde sex gehad. mijn partner wordt er morgen of maandag op getest. De kans is redelijk aanwezig dat ook zij positief zal zijn. Bestaat de kans dat ik tijdens de kuur opnieuw besmet ben geraakt? Wat adviseren jullie om nu te doen?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 april 2016 om 09:56Een nieuwe besmetting zit er dik in. Het duurt namelijk ook even voordat echt alle bacteriën dood zijn. Normaliter krijg je ook de instructie om 7-10 dagen geen seks te hebben.
Nieuwe kuur dus.
ReagerenAnoniem14 april 2016 om 10:07dank voor je antwoord! nu krijgt mijn partner waarschijnlijk de kuur begin volgende week. Kan ik dan gelijktijdig weer een azitromicyne stootkuur nemen of moet ik iets anders?
ReagerenJohn (moderator)
14 april 2016 om 10:12Gewoon weer dezelfde kuur. Maar wel even geen onveilige seks ! Anders blijven jullie aan de gang en raak je niet kwijt.
ReagerenAnoniem14 april 2016 om 10:15dank!
Reageren