Zoeken Vraag het forum

Chlamydia kuurtje voor de zekerheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Momenteel ben ik op vakantie in Zuid Amerika. Hier heb ik onveilige sex gehad.

Echter heb ik een vriendin, stom ik weet het.

Ben bang dat ik iets opgelopen heb en wil daarom voor de zekerheid gewoon een kuurtje nemen.

Hebben jullie tips wat ik het beste kan halen en of het zin heeft om het zonder een test te doen? Een test is moeilijk hier en neem beter het zeker voor het onzekere.

Groetjes Arjen

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het is niet echt verstandig op zo’n kuur te nemen “voor het geval als”…
    Het zijn namelijk nogal zware antibiotica die hiervoor gebruikt worden die veel nare bijwerkingen kunnen hebben. Het zou beter zijn om eerst een test te laten doen. Voor verschillende soa’s kunnen ook verschillende Ab’s nodig zijn. Soms zelfs 2 verschillende middelen.
    Testen kan, als er eerder geen klachten zijn, 2 weken na het onveilige contact.

Reageren
Reageer op: Chlamydia kuurtje voor de zekerheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.