Zoeken Vraag het forum

Aftrekken vingeren

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • T z

Hee goeiedag

Ik heb een vraag ik heb chlamydia en ben 2 dagen geleden begonnen met een kuur mijn vriendin moet dinsdag testen maar we gaan er vanuit dat zei het ook zeker heeft. Door vaker onveilig sex. Wij hebben vanacht met een zatte bui beetje liggen vingeren en aftrekken bij elkaar alleen dat. Zou dat een erg probleem zijn qua overbrengen? Dat ik op ieuwe moet beginnen met een kuur?

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zou dan inderdaad kunnen. Over 2 weken kun je een controle test doen. En als je dan weer positief bent een nieuwe kuur

Reageren
    Stijn

Beste John,

Ik wil hier toch even op reageren.

Ik heb dit nagevraagd bij de dokter. Bij soa poli online verpleegkundige en bij soa sense.

Deze zeggen allemaal het volgende:

Via masturbatie kan je jezelf niet opnieuw besmetten tijdens een behandeling. Het advies om geen seks te hebben of te masturberen is om het geïnfecteerde gebied met rust te laten zodat het beter kan genezen.

Hoe komt het dat je ander advies geeft en waar is dat op gebaseerd?
    Groet Stijn.

Reageren
    Anoniem

@Stijn

De ts heeft zijn vriendin gevingerd,die hoogstwaarschijnlijk  ook besmet is.

Het gaat (hier in elk geval dus) om herbesmetting  door een ander persoon,die nog niet behandeld is. Dat is wat anders dan in je eentje masturberen terwijl je de kuur volgt.

Reageren
    John (moderator)

Ik weet niet of ze die richtlijnen hebben aangepast, maar het was altijd dat het werd afgeraden om zo zelf herbesmetting te voorkomen

Reageren
    John (moderator)

Ik zal het in ieder geval eens gaan navragen

Reageren
    Stijn

Hoi John,

Ok. Ik hoor het graag.

Reageren
    John (moderator)

Het was dus idd vanwege het genezen van de huid dat het werd afgeraden om dat dat het risico op herbesmetting groter maakte.

Maar blijkbaar zijn er dus inmiddels andere inzichten. Dat gebeurt bij soa’s nog wel eens

Reageren
    Stijn

Hmm.nee dat is niet wat soa sence,dokter of soapoli verpleegkundige zeggen…

Er is geen kans op herbestemming bij masturberen of vingeren. Wel kans dat genezen langer duurt

Reageren
    John (moderator)

Dat zal idd zo zijn dan

Reageren
Reageer op: Aftrekken vingeren
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.