- Christof24 augustus 2012 om 11:20
Hoi, mijn vriendin had tijdje geleden last van jeuk en puntjes in de vagina. Enkele dagen later stel ik bij mezelf rode irritatie en witte puntjes vast op de eikel, voorlopig heb ik er verder wel geen last van. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? [img size=451]http://www.dokter.nl/media/kunena/attachments/legacy/images/Naamloos.jpg[/img]
2 reactiesReagerenLana24 augustus 2012 om 11:28Hai, ik denk een schimmelinfectie – Candida. Candida is geen SOA en kan goed verholpen worden met een kuurtje van de huisarts. Fungizone crème of Gyno-Daktarin crème. Had je vriendin ook last van afscheiding?
ReagerenChris197427 augustus 2012 om 19:13Hoi, Inderdaad vrijwel zeker schimmelinfectie. Zo snel mogelijk naar je huisarts; heb ik ook gedaan, maar toch loop ik er al jaren mee rond (Maar wees gerust, want ik geloof dat ik gewoon pech heb; gaat meestal vrij snel over met zalfje). Soms is het zo erg dat de rand van mijn eikel open ligt. Als er mensen goede tips hebben, laat ze hier dan achter. Wat ik al geprobeerd heb:
Reageren
– Fluconazol
– Myconazol
– Daktarin
– Zout/Appel-azijn/Tea-Trea
– Extra knoflook
– vaseline
– niets doen behalve spoelen met water, om zo ‘penis-flora’ te laten herstellen
– minderen met suiker/koffie/alcohol/gist-producten