Hoi,
Ik vroeg me af ik ben 34 jaar en ik heb sinds mijn 22e geen sex meer gehad. Naarmate ik ouder wordt voel ik gewoon niet meer de neiging om hier toe over te gaan en sterker nog, het is zelfs zo extreem dat mijn hele verlangen er naar gewoon verdwenen is.
Je zou zeggen dat ik niet homo ben maar ergens snap ik wel als mensen deze gevoelens hebben, dus ik feite geen gevoel, dat het beide op hetzelfde neer komt. NEE, onzin. Ik kan nog zeker wel verliefd zijn op een vrouw maar ik snap ergens wel dat uiteindelijk sexuele prikkels een groot onderdeel spelen en die heb ik niet meer.
Ik las dit artikel op Facebook toevallig, werd gepost in de gezondheids groep en zette mij aan het denken. Werkt zoiets echt?
De link is verwijderd omdat het een commerciële link is. Dat is niet toegestaan zonder voorafgaande toestemming.
De vraag: Nee ik betwijfel of dat werkelijk helpt. Het is toch vooral bedoeld om spullen te verkopen. Bij de klachten die je hebt zou er eerst naar een oorzaak gekeken moeten worden voordat e er iets aan kunt doen. Je zou om te beginnen bij de huisarts een bloedonderzoek kunnen vragen om te kijken of je hormoonspiegels op peil zijn.
Daarnaast kunnen er nog veel andere mogelijkheden zijn waarom er libidoverlies is. Regelmatig alcohol/drugsgebruik, medicijnen, vel stress of spanningen oververmoeidheid, onderliggende aandoeningen zoals bijvoorbeeld diabetes en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Om te beginnen zou ik je in ieder geval aanraden om een bloedonderzoek te laten doen