Plekjes van Fordyce

Hallo
    Ik wil graag anoniem blijven en heb een redelijk zeldzame naam dus ik heet bij deze Anoniem.

Ik heb sinds ik een jaar of 13 was, toen er haar begon te groeien kleine bultjes op mn penis. Nu weet ik inmiddels dat dit de 'Plekjes van Fordyce' zijn.
    Ook heb ik op deze site berichten gelezen van mensen met dezelfde plekjes, maar er was niemand die jeuk had. Ik heb wel jeuk, best wel erg zelfs.
    Als ik er niet aan jeuk, dan is het echt niet te doen. Ik heb het niet de hele dag door ofzo, maar van 8-20 keer per dag en dan is het best heftige jeuk, maar als ik eraan heb gejeukt is het wel meteen over.
    Ik word hier gek van omdat mensen me soms zien met mn hand in mn broek en me erop aanspreken.
    Is er iets aan te doen, zoja; wat?

- een 15-jarige tienerjongen

Reageren

De jeuk kan voor komen. Het is natuurlijk minder als je regelmatig met je hand in de broek zit. De jeuk kan ontstaan daar doorkomende haartjes. Scheer je je schaamhaar weg?

Reageren

Heb ik twee keer gedaan, het was dan even iets minder maar de jeuk (en de haartjes natuurlijk) kwamen gewoon weer terug.

Reageren

Maar als het weer helemaal bijgegroeid was dan bleef het nog steeds jeuken

Reageren

Heb je voor de rest geen last van jeuk aan je onderlichaam?
    Weet je zeker dat het de plekjes van Fordyce zijn?

Reageren

Voor de rest geen jeuk, en ja op wikipedia staan foto's en die kwamen excat overeen

Reageren

Welke of wat voor middelen, spullen gebruik je voor de dagelijkse verzorging van je onderlichaam? Hoe vaak douche je? Transpireer je veel in de schaamstreek?

Reageren

Uhh, ik douche maandag en woensdag bij de sportvereniging, en dan meestal zonder shampoo en dan ga ik het ook niet uitgebreid gaan staan wassen. Op zaterdag en zondag douche ik meestal thuis en in de vakanties ook en dan gebruik ik Axe en dan was ik het goed. Verder gebruik ik geen middelen/spullen, en ik transpireer alleen met warm weer of tijdens het sporten.

Reageren

Dan zijn er dus nog 3 dagen over van de week. ik zou in ieder geval beginnen met je iedere dag te douchen.
    Het zijn misschien vervelende vragen maar moet ze toch even stellen. Trek je wel iedere dag een schone onderbroek aan? Neem je wel een schone onderbroek mee als je gaat sporten en je daar douched?

Reageren

Naar de soortvereniging altijd een schone onderbroek, maar niet elke dag, meestal heb ik per week 5/6 onderbroeken aan.
    Moet ik het tijdens het douchen ook goed wassen met shampoo?

Reageren

In principe moet je dus iedere dag douchen en ook iedere dag een schone onderbroek aan trekken. En wassen met shampoo is niet echt ideaal. Tenminste voor je penis niet. Wassen met alleen water is dan in ieder geval beter.
    Waar heb je overigens het meeste last van de jeuk? Op je penisschacht of je balzak?

Reageren

Oke ga ik doen. De meeste jeuk zit een beetje onderaan mn penis tegen de balzak aan en dan ook nog een klein stukje op de balzak

Reageren

Het is ook nog mogelijk dat je zelf een irritatie veroorzaakt. Als daar dus haar groeit, kan het zijn dat als je iets te hard masturbeert, de haarzakjes iets gaan irriteren en dus jeuken.

Reageren

Oke bedankt voor je hulp en advies, ik ga kijken of je tips helpen

Reageren

Denkt u trouwens ook dat als ik ekke dag douche en een andere onderbroek aantrek en niet masturbeer de jeuk weg zal gaan?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Plekjes van Fordyce

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe