Ik heb sinds 2/3 maanden een rode voorhuid en als ik niks smeer wordt het heel droog en rood. Ik ben bij de huisarts geweest rond de 2e week van mijn probleem. Het doet niet zeer met plassen en het zit niet rond me plasbuis.ik kreeg toen een lichte zalf en de huisarts zei laten we dit eerst even proberen. 3 weken later mijn probleem was erger geworden het was echt donker rood en als ik niks smeerde voelde het niet prettig het wordt niet dik en er is ook geen afscheiding. Op dit moment ging ik in de ochtend en in de avond onder de douchen en spoelde rustig mijn voorhuid af met lauw water. En uit de douche bleef ik vaseline FNA smeren die ik van de dokter kreeg. Zo lang het vet bleef voelde ik praktisch niets. Maar elke keer als ik keek bleef het wat rood. Vorige week ben ik terug gegaan naar de huid arts en kreeg de volgende zalf voorgeschreven:mometasonfuroaat zalf(hormoon zalf) ik ben nu op dag 7 van het smeren van de zalf en spoel nu 1x per dag mijn voorhuid af in de ochtend en smeer daarna de mometasonfuroaat zalf op mijn voorhuid en wacht dan 15min en combineer dan de vaseline FNA zalf zoals de apotheker adviseerde. Ik kan alleen niet zien of het nou beter gaat want de zalf voelt soms wat licht branderig aan en het wordt nog steeds rood en de huid is dun (volgens mij zijn dit standaard bijwerkingen?) Ik moest dit 2weken smeren en daarna de zalf afbouwen. En mixen met smeren van de vaseline FNA. Hoort het dat de voorhuid wat rood is tijdens het smeren van de zalf ? Ik maak me wat zorgen of dit ooit nog overgaat we zitten ondertussen al bijna op maand 3:( ik durf zelfs geen sex te hebben met mijn vriendin omdat door de hormoonzalf het gewoon niet prettig voelt om een erectie krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb geen soa's. Alvast bedankt
door het smeren kan de voorhuid inderdaad war rood worden. Zie alleen de tegoegde waarde van de vaseline niet als je de mometason gebruikt. En zolamg je de zalf gebruikt is het ook beter om geen seks te hebben en niet te masturberen. De zalf kan de huid dunner maken en dan dus gevoeliger voor irritaties
Bedankt voor de snelle reactie! Okee dus dat de huid wat rood is is normaal? Ik maak de zalf dan gewoon af zoals besproken met de apotheker. Jij zegt beter niet te combineren met de FNA vaseline ? En waarom is dat geen goed idee ? Als jij denkt dat het beter is om zonder vaseline te doen ga ik morgen alleen de mometasonfuroaat zalf smeren.
Vaseline is een vette creme op aardolie basis en dekt de huid af, voor herstel is dat minder goed. Ik zou de vaseline eens even weglaten
Overigens: De mometason wel maar heel dun aanbrengen
Bedankt weer voor je snelle reactie. Ik ga de zalf vanaf nu niet meer mixen. Bedankt voor de tip. Wat een slecht advies van de apotheek... Ik lees inderdaad nu overal dat het zelfs slecht is om te mixen het kan de volledige werking van Mometasonfuroaat Teva 1 mg/g, zalf verpesten.. ik baal hier echt van...ik doe inderdaad maar klein beetje opsmeren en masseer het dan een beetje zacht in met mijn voorhuid. Als je je overigens laat besnijden zal het probleem dan ook minder kunnen worden ? Ben echt in staat om alles aan te doen.
Dat zou kunnen
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hallo John, ik zou je graag nog een keer storen. Klopt het dat je deze zalf moet afbouwen ? En na hoe lang met het stoppen van de zalf kun je weer intiem zijn met je partner?
Je slaat een keer 1 dag over en dan 2 dagen en dan 3 dagen en dan stop je ermee. Ik zou toch nog even een paar wachten als je klaar bent met de zalf, zodat de huid even kan herstellen
Bedankt John! Ik heb sinds gister avond dat de huid ook wat witter wordt is dit normaal ?
Sorry John nog een aanvullende vraag. Als ik de zalf afbouw is het verstandig om dan op de dagen dat ik niet smeer wat lannetezalf op te smeren aangezien je huid redelijk onrustig is zonder enkele zalf?
Alvast bedankt voor je goede adviezen wordt gewaardeerd!
Dat zou je kunnen doen
De witte huid kan een gevolg van de zalf zijn
Ben ik weer John... Bedankt voor je reactie ik werd vanacht wakker en voelde wat branderigheid op me voorhuid dus ben gaan kijken in de badkamer het was heel droog dus het besloten om een klein beetje vettigheid te smeren toen ging het wel weer. Ik werd vanochtend wakker en sommigen plekken op me voorhuid waren erg rood het lijkt bijna kapotte huid. Ik weet zeker dat dit door de zalf komt. Ik moest officieel vanaf zaterdag afbouwen is het verstandig om vandaag al te beginnen?
Dat zou ik dan maar doen