Hi allemaal,
Gezien een discussie met de dermatoloog ben ik op zoek naar second en third opinions. Al een hele lange tijd heb ik kleine bultjes bij de uitgang van de plasbuis. Deze zijn sinds vorig jaar plots aanzienlijk gegroeid. Wat +- 12 jaar geleden begon als soort van droge huid structuur zijn nu dus soort groeisels. De dermatoloog is er van overtuigd dat dit normale papules zijn. Echter na véél research online ben ik nog geen penis tegen gekomen die dit heeft. Ik sta op het punt om toch een stukje af te laten snijden voor onderzoek hoewel de dermatologe mij voor gek verklaard en een beetje moe van me word (is niet letterlijk gezegd maar je merkt het aan de gesprekken). Ze zegt zeker te weten dat dit normaal is en geen HPV uiting, ik betwijfel het oordeel. Wat maken jullie hiervan? Zie foto voor referentie.
Alvast bedankt voor de extra inzichten
second en third opinions krijg je van een arts en niet van een forum
Het is gewoon de huid van eikel. Wellicht papels maar gen. wratten van HPV zijn het zeker niet.
"Echter na véél research online ben ik nog geen penis tegen gekomen die dit heeft" Dat is niet zo raar. Er zijn 2 miljard mensen met penis ( grof geschat) En er is er geen hetzelfde. Bovendien gaat niet iedereen met zijn penis op internet als er iets zou zijn.
Hi John, dank voor je reactie. Ik begrijp punten die je maakt.
Ik weet niet zeker of dit dus enkel de huid van de penis is gezien het aan een kant van de penis opening veel meer is dan de andere kant. Wat ook ik opmerkelijk vind is dat dit het afgelopen 2 jaar ineens enorm gegroeid/uitgebreid is en ook van de zijkant je duidelijk enkele bultjes ziet uitsteken. Vooral tijdens een erectie is er niet om heen te draaien. Voor die tijd was het nauwelijks zichtbaar en voornamelijk glad. Hoewel het internet niet alles verteld kom ik geen penis tegen die dit ook zo heeft. Verder heb ik het idee dat het te maken zou kunnen hebben met mijn auto immuun systeem gezien ik ook een kaal plekje heb in mijn baard wat gelijktijdig is ontstaan.
Ongeacht of dit de juiste plek is voor dit soort besprekingen vind ik het toch fijn om ook uit te reiken naar anderen om te kijken of dit voor iemand herkenbaar is en ik eventueel meer kom te weten. Voor nu in ieder geval bedankt voor je reactie. Ik zal toch nog maar een keer langs de doktoren gaan.
Hoi, het punt is niet of dit de juiste plek is om zo iets te bespreken.
Maar het feit is dat hier op het forum geen artsen of andere mensen aanwezig zijn die jou een second of third opinion zouden kunnen geven.
Een second opinion vraag je meestal omdat je de mening van je arts in twijfel trekt.
Dan is het wel handig om dat te doen op een plek waar de kennis aanwezig is om jou probleem goed te bekijken. En dat is niet op een forum, maar in een ziekenhuis bij een andere arts.