Hallo ik ben een man van 30.
Ben bekend met een storend auto immuun systeem en vitiligo, maar sinss een jaar terug begon mijn eikel witte stipjes te krijgen.
Bij de huisarts geweest, die vertelde mij dat het gewoon minder doorbloede stukjes waren, het werd meer en opnieuw geweest, fotos meegenomen van in erectie (waar in het meer zichtbaar is) en zelfde antwoord, maar toch door verwezen naar een uroloog. Deze zei hetzelfde over dat het er gezond uit ziet en het waarschijnlijk gewoon wat minder doorbloede stukken zijn.
Toch zit het mij niet lekker en ben ik op zoek naar bevestiging dat het goed is of mensen die iets gelijks gehad of gezien hebben.
Heb zo mijn twijfels of het alleen minder doorbloedde plekjes zijn. Het doet denken aan vitiligo maar dat komt op de eikel maar zeer zelden voor. Vraag een verwijzing voor een dermatoloog
Bedankt voor de snelle reactie.
Zal is even gaan kijken voor een doorverwijzing. Maar er gaan geen alarmbellen rinkelen aan wat je ziet haal ik uit de reactie?
En welke alarmbellen zouden er dan moeten rinkelen? Voor wat?
Als je er over googled, vind je alle doemscenarios, waar het gaag over schlerosus, met littekens in de huid of ziekten als voorstadia van huid/peniskanker.
Dokter google is waardeloos in geruststellen
Geruststelling moet je daar ook niet zoeken.. Lichen sclerosus geeft doorgaans andere klachten. Ik neem dat de vlekjes bij jou gewoon vlak in de huid zitten en soepel zijn.
Maar ik kan nergens iets vinden wat ee op lijkt. Vandaar dat ik het hier vraag
Het doet mij zo aan de hand van de foto aan vitiligo denken. Maar ik ben geen dermatoloog uiteraard.