- Anoniem11 oktober 2014 om 02:54
Hallo.
Sinds gisteren heb ik ineens hele erge jeuk op mijn handen en toen ik begon te krabben kreeg ik 2 bulten/blaasjes op de plek waar het zo jeukte. Het lijken op muggenbulten, de bultjes/blaasjes zijn wittig, lichter dan mijn huidskleur en eromheen is het rood van het krabben. Het heeft geen bijt plekje van een mug en op een gegeven moment is de jeuk ook weg en verdwijnen die bultjes/blaasjes ook weer. Naast één bult/blaasje heb ik ook een klein plekje wat ook wittig en opgezet is. Wat is het, hoe wordt het veroorzaakt en wat kan ik hieraan doen?Groetjes.
2 reactiesReagerenAnoniem11 oktober 2014 om 03:14Ik heb dit soort bultjes trouwens ook snel als ik het warm heb, zweet en dan ga krabben. De bultjes nu lijken al weg te trekken, mijn huid begint weer de normale kleur te krijgen en het rode eromheen is ook al een beetje weg.
Groetjes.
ReagerenJohn (moderator)
11 oktober 2014 om 08:31Het kan een allergische reactie zijn, zoals bijvoorbeeld bij warmte.
Reageren
Het kan echter ook een schimmelinfectie zijn. Ga de volgende keer even langs bij je huisarts