- Snorro28 november 2012 om 15:23
Heey
Gister merkte ik dat ik twee witte bultjes had, op m’n arm. Ze zijn klein, en er omheen zit een rode vlek (ook niet echt groot). Mijn vader (ik ben 15) zei dat het een puistje wss was. Ik had alleen nog nooit van zon puistje gehoord. Ik ben nogal bang aangelegd op het gebied van ziektes, dus ben ik al constant aan het zoeken wat het kan zijn. De ene is nu een soort van geknapt, het ‘omhulseltje’ is er nog aan en er zit zo te zien geen pus in of zo.Wat kan dit zijn? En moet ik er mee naar de dokter?
7 reactiesReagerenQuote28 november 2012 om 15:28Gerstekorreltjes?
Reageren
http://nl.wikipedia.org/wiki/GerstekorrelSnorro28 november 2012 om 15:42Daar dacht ik ook al aan! Maar er staat komt meestal voor rond oog. Kan dus op arm? En kan daar een rode vlek omheen zitten (ik heb het naar mijn weten niet aan gekrabt). En die gaan ook gewoon zo open als een soort korstje?
Reageren
Sorry als ik te veel vraag :$Emma28 november 2012 om 15:54Hoi, vragen kun je nooit teveel stellen 😉 en ja, ik heb soms wel eens een of twee ontsierende gerstekorreltjes op mijn bovenarmen. Een enkele zelfs op mijn schaamheuvel 🙁 Dus ja, dat kan.
ReagerenJo18 april 2013 om 15:56Ligt eraan hoe klein ze zijn.
Reageren
Al is het heel klein (paar mm) dan kunnen het bedwantsen zijn.
Verder weet ik het niet, sorry.Daantje22 april 2013 om 18:08Bedwantsen? Ze heeft het over bultjes…
ReagerenAnoniem4 februari 2016 om 20:05ik heb er ook 2 en ook 2 op mijn knie. precies de zelfde ik ben 13 jaar en heb het iets van een half jaar en 4 maanden. me moeder denkt dat het misschien een frat is maar dat ziet er heel anders uit. bij mij is het ook wit met een beetje rood. ik weet niet wat het is.
misschien kan iemand andwoord geven.gr, E
ReagerenJohn (moderator)
4 februari 2016 om 22:34Dat is ongezien moeilijk te zeggen. Je zou dan even naar de huisarts moeten gaan. Die kan er dan even naar kijken.
Reageren