Zoeken Vraag het forum

Oude litteken ineens verandering

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rana

Hallo,

Ik heb een oud litteken van 14 jaar dat nog nooit anders heeft uitgezien, maar sinds gisterenmiddag zie ik iets raars:
    • De huid rondom schilfert en er zijn kleine witte cirkels op sommige plekken.
    • Als ik druk, voelt het litteken van binnen dik aan. En ook nog er zijn rode kleur erom heen en dat is nog nooit geweest

Ik ben erg bang dat dit iets ernstigs kan zijn, zoals lymfangitis of zelfs sepsis. Ik kan momenteel niet goed naar een dokter gaan, en toen ik naar spoed ging, werd er maar een paar seconden gekeken en gezegd dat het waarschijnlijk geen infectie is.

Dit is iets wat nog nooit eerder bij dit litteken is gebeurd, en ik word er erg ongerust van.
    Heeft iemand ervaring met zulke veranderingen bij oude littekens? Is dit iets waar ik me echt zorgen over moet maken, of kan dit gewoon een reactie van oud littekenweefsel en huid zijn?

Dank alvast voor jullie reacties.

2 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Dit kan inderdaad gewoon een (tijdelijke ontstekings-) reactie van de huid zijn op een oud litteken. Smeer er wat calendula zalf op , dan zal de huidreactie wat sneller afzakken!

Reageren
    Rana

Kan dit in sepsis of iets veranderen want daar ben ik nu best bang voor

Reageren
Reageer op: Oude litteken ineens verandering
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.