- Angie26 oktober 2008 om 11:08
Hallo,
Afgelopen dinsdag heb ik een voetbal tegen mijn (open) oog aangehad. Ben bij de HA geweest en hij adviseerde rust. Waarschijnlijk kneuzing oogkas en lichte hersenschudding. Omdat het donderdag nog steeds zo pijn deed ben ik terug naar de HA gegaan en door naar de oogarts. Er was volgens haar niks beschadigd. Het netvlies etc. was goed. Mijn zicht is ook goed.
Het blijft echer nog steeds pijn doen. Kan het dat mijn oogbal gekneusd is? De oogkas was wel helemaal rood/paars geworden en licht gezwollen. Maar aan de oogbal is niks te zien… het doet echter wel pijn. Soort brandend prikkend gevoel, snel moe, pijn bij opzij kijken.
Iemand een idee hoelang dit kan duren? Kan er niet zoveel over vinden op internet. Alleen dat mensen wel eens een oogkneuzing gehad hebben. Maak me nu toch wel zorgen omdat het al zondag is.. en volgens de dokter moest de pijn woendsag/donderdag al veel minder zijn!Alvast bedankt!
Groetjes Angie3 reactiesReagerenMelanie17 november 2008 om 20:57Een gekneusde oogbal bestaat wel, een meisje met wie ik squash heeft een bal in zijn oog geahd en hij heeft een gekneusde oogbol, hij slikt pijnstillers en moet absolute rust houden
Reagerenmiesje25 januari 2009 om 13:24Een kneuzing aan een lichaamsdeel dat je maar moeilijk kan ontlasten zoals bv een oog, kan ontzettend lang duren voor dat overgaat.
Vooral een oog kan je eigenlijk bijna niet laten rusten zoals je met een hand zou kunnen of een been bv.
Kneuzingen kan je een jaar na dato nog steeds voelen als een gevoelige plek, maar heb je twijfels laat er dan gewoon even na kijken.
Kan natuurlijk nooit geen kwaad.Miesje
ReagerenWeet het!30 augustus 2018 om 18:41Beste miesje,
Reageren
Ja je kan je oog(bal) kneuzen want op dit moment heb ik MIJN oog gekneusd het is gezwollen doet echt pijn ben de dag naar dat er iets in mijn oog kwam naar de dokter geweest en ja zei het is gekneusd
Beterschap???