Cystoscopie

Cystoscopie - Medische Forum - Dokter.nl

Cystoscopie

Afgelopen week een cystoscopie gehad voor mijn blaasklachten. Hier zag ik best wel tegenop, gelukkig viel het me mee. Ik mocht meekijken op het scherm. Op een gegeven moment zag ik helemaal onderin beeld een soort zwart bolletje in mijn blaas.. omdat ik de arts niet wou afleiden zei ik hier niks van. Na het onderzoek nam de arts met mij door wat hij had gezien: NIKS! Alles zag er helemaal oke uit. Ik vroeg toen toch maar naar het zwarte bolletje wat ik had gezien toen ik op het scherm mee keek.. MAAR de arts wist niet waar ik het over had.. hij zei dat het waarschijnlijk de slang van de cystoscoop was die ik had gezien.

Hoewel ik opgelucht zou moeten zijn, kan ik dat zwarte wat ik zag toch niet helemaal loslaten... wat als hij het niet zag? Het ging namelijk vrij snel. Terwijl ik aan de andere kant ook denk 'deze man heeft hier voor gestudeerd en weet echt waar hij op moet letten en naar moet kijken'.

Wat denken jullie? Eigenlijk zoek ik vooral een soort van geruststelling dat hij echt wel weet wat hij ziet en als het iets geks was geweest hij dat wel had gezegd.

Reageer

Wat ik denk, is dat de arts al dusdanig vaak een scopie heeft gemaakt dat het hem echt wel opgevallen zou zijn als dat bolletje iets bijzonders geweest zou zijn.
    Artsen zijn getraind om op bijzonderheden te letten, dingen die er horen te zijn of die normaal zijn,nemen ze niet op in de zin daar iets over te zeggen of te bespreken.
    Het lijkt mij dat je dus beter op het oordeel van de arts kunt vertrouwen, dan de mening vragen van mensen die en geen arts zijn.

Reageer

Ok, ook niet nodig om een nieuwe cystoscopie aan te vragen dus om er nog eens naar te kijken?

Reageer

Nee, je arts heeft niks bijzonders gezien.
    Dan kun je er dus rustig vanuit gaan dat er ook niks bijzonders te zien was.

Reageer
Reageer op: Cystoscopie
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif