Niersteen

Hoelang mag het uitplassen van een niersteentje eigenlijk duren? Ik heb volgens de huisarts mogelijk een nietsteentje. 2 weken zeurende pijn in flank. Urine was goed(eerste spoortje bloed, 2e x was het goed) de pijn op die plek is weg. Maar nu wat steekjes echt in de zij, zeurende lage buikpijn en soms wat in mijn lies en been. Is het niersteentje dan aan het zakken en hoelang mag dat duren?

Reageren

Kan best een tijdje duren, plas door een zeefje. Vraag een echo of eventueel ct of verwijzing uroloog. Gebruik de voorgeschreven medicatie. En verder is het afwachten of medisch ingrijpen maar dan moet je wel weten hoe groot het is en hoe pijnlijk.

Kan zijn dat het steentje bijna in de blaas zit. Daar bleef hij bij mij haken met als gevolg 2 dagen achter elkaar naar de huisartsenpost en 3 dagen opgenomen in het ziekenhuis, week later uitgeplast.

Maar als ik het zo lees heb je hier inmiddels al 3 topics over.

Reageren

Nog even ter aanvulling ik had al maanden last van de rechterkant. Maar op dat moment van opname kon ik absoluut niet meer functioneren. Kon alleen maar stilleggen en dat ook weer niet te lang. Lopen wilde niet lukken en overstappen van het bed naar ct tafel voelde echt heel raar. En toen had ik echt al heel veel pijnstilling gehad.

Reageren

Wauw, nee dat heb ik niet. Bij mij is het vooral zeurend en vandaag steekjes. 3 topics? Nee hoor. Dit is mijn 1e. Heb ik een dubbelganger? Haha. Misschien nog een echo aanvragen inderdaad. Die heb ik niet gehad.

Reageren

Oh dan is het toevallig iemand met precies hetzelfde.

Het is inderdaad misschien wel handig om iets van beeldvorming te hebben. Dan weet je ook net iets meer. Maar plas door een zeefje dan weet je of je iets uitplast dit hoef je namelijk niet altijd te voelen. Nu had ik al heel de dag een zeurend gevoel moest vaak naar de wc ( moest ik sowieso omdat ik veel water moest drinken) maar het moment van uitplassen was eigenlijk in wat ik verwachtte ineens daar zonder er echt wat van te voelen.

Reageren

Ik gebruikte toen wel tamsulosine, paracetamol, diclofenac en zonodig buscopan en morfine.

Na uitplassen heb ik nog wel even alleen paracetamol gebruikt omdat het toch nog een soort van beurs gevoel was.

Reageren

Och het is dus echt wel nodig en het is niet zomaar iets. Een niersteentje klinkt niet zo heftig maar zo te horen kan dat het wel zijn. Ja ik werd naar huis gestuurd met mogelijk een niersteentje. Mocht het weer komen dan even bellen en inderdaad een echo. Maar ik vraag me af of dat nu is of dat ik het nog even kan aankijken. Pijn is het niet het is vooral zeurend en irritant aanwezig.

Reageren

Ik zou maandag gewoon even bellen dat je van het weekend toch weer klachten had en of het handig is om een echo te laten maken.

Reageren

Ga onderhand gewoon een beetje twijfelen of het wel een niersteentje is aangezien de pijn al zo lang zeurt en niet echt pijn doet. Ik slik soms pcm maar meer heb ik ook niet nodig.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Niersteen

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe