Zoeken Vraag het forum

is dit mondkanker of niet? wat is het

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik vond deze foto op internet op diverse websites die het over mondkanker hebben. Zijn die bulten die symmetrisch links en rechts aan binnenzijde van de kaak zitten, zijn dat tumoren? of wat is dat? De reden dat ik dit vraag is omdat ik aan een kant van mijn mond iets hebt wat er erg op lijkt en vraag me af of dit dus een tumor zou kunnen zijn of iets dat normaal is en daar hoort te zitten..Ik ben pas 24 en rook niet enzo.. maar heb wel veel ongemak in mijn mond sinds een jaar ofzo.

Nog een andere vraag.. ik voel met mijn tong in mijn gehemelte 2 kleine harde puntjes, één links vlak naast mijn laatste kies, en één rechts die meer naar het midden toe zit. Je ziet het niet met het oog, maar ik voel dus wel een klein hard bobbeltje wat ik zou omschrijven als een ‘puntje’ net alsof er een stukje tand onder het gehemelte zit maar dat lijkt me niet kunnen op die plekken. Verstandskiezen zijn ook verwijderd.

Weet iemand het antwoord op deze 2 vragen? Bedankt

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

het is niet zinvol om foto’s van internet te plukken en dan vaststellen dat je [i]iets hebt wat er op lijkt.[/i]
    Op lijken is lang niet hetzelfde.

Ga even naar de huisarts en laat ernaar kijken.

Reageren
    Anoniem

Ik begrijp de reactie wel, maar ben momenteel voorlopig niet in staat om langs een huisarts te gaan vrees ik..

Maar is wat ze op die foto laten zien nou iets normaal of niet? want het is symmetrisch

Enig idee wat die 2 ‘harde puntjes’ in het gehemelte zouden kunnen zijn?

Reageren
    John (moderator)

Ik kan je daar zo geen antwoord op geven. Ik weet niet wat er op de foto staat… het kunnen opgezette speekselklieren zijn, juist omdat het symetrisch is.

De harde puntjes kan ik zo ook niet beoordelen….

Reageren
    Anoniempie

Hallo ik heb ptecies zulke bultjesop het tandvlees symetrisch, inmiddels al bekend wat het is?

Reageren
Reageer op: is dit mondkanker of niet? wat is het
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.