Zoeken Vraag het forum

Rare paarsrode vlek op wang

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mjns

Ik heb al – voor zover ik weet – voor iets langere tijd een rare paarsrode vlek in mijn mond. Ik merkte hem drie weken geleden op maar kan dat het er al langer zit. Heb soms de angst voor een melanoom en de plaatjes op het internet hielpen niet. Het doet geen pijn maar het gaat dus niet vanzelf weg.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Ik ga sowieso gauw een afspraak bij de tandarts maken, hopelijk heeft deze tijd want anders is het misschien goed naar de huisarts te gaan?

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is een bijtplek in je wang. Je wang komt blijkbaar zo nu en dan tussen je kiezen

Reageren
    Mjns

Oke dat zou kunnen, maar betekent dat dus dat deze ook qua kleur zo kan blijven permanent, ook als ik dus een tijdje niet erop bijt? Aangezien ik deze een paar weken geleden ontdekte vroeg ik me dat af. Er zit verder geen wondje nu namelijk

Reageren
    John (moderator)

Het kan weer bijtrekken maar dat gaat dan wel een tijdje duren

Reageren
    Mjns

Wat ik bedoelde, is dat ik recentelijk volgens mij nergens op gebeten heb. Dus ik vroeg me af of het gewoon een soort permanente vlek zou kunnen zijn van het vele bijten voorheen, die ik eerder niet heb waargenomen? (ik kijk niet altijd in mijn mond, vandaar)
    dank in ieder geval dat je zo snel reageerde, wordt gewaardeerd

Reageren
    John (moderator)

Dat is moeilijke vraag. als je het al jaren zou doen , kan het zijn dat het wel blijft

Reageren
    Mjns

Oke dank, maar op het eerste gezicht dus niets raars?

Reageren
    Mjns

Zal het in ieder geval laten bekijken bij de tandarts , want daar moet ik toch weer eens heen. Maar ben wel gerustgesteld met het bericht dat het waarschijnlijk een soort bijtplek is

Reageren
    John (moderator)

Ik kan er niets vreemds aan zien

Reageren
    Mjns

Oke, dank 🙂

Reageren
Reageer op: Rare paarsrode vlek op wang
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.