Zoeken Vraag het forum

heftige menstruatie of endometriose of iets anders ???

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben een jonge meid van 25 jaar. Ik kamp al zeker 10 jaar met een heftige menstruatie. Dit wordt in de loop der jaren erger.

Ik heb van alles al geprobeerd maar helaas helpt niks. Zoals: diverse andere pillen, mirena spiraal (deze heb ik laten verwijderen omdat mijn baarmoeder de spiraal niet accepteerde, heftige krampen (weeën, zoals mijn gynaecoloog zei), bekkenbodemfysiotherapie, verschillende pijnstillers.

Het begint al zodra ik 2 dagen gestopt ben met de pil. Dan voel ik de pijn al op komen zetten. Dan ervaar ik de krampen al. Tijdens dag 4 van de stopweek begint mijn menstruatie ook daadwerkelijk. Dan ervaar ik: heftige krampen bij mijn baarmoeder, heftige “anus” krampen, heftige pijn bij het plassen en ontlasten (krampen), kan niet normaal tijdens mijn menstruatie op mijn billen zitten, dit omdat het erg pijn doet. Ik ben gemiddeld zo’n 5 á 6 dagen ongesteld. De eerste 3 á 4 dagen zijn het ergst, dan kan ik ook niks anders dan op de bank zitten met een warme kruik op mijn buik.

Uiteraard ben ik met deze klachten verschijnende keren mee naar de huisarts geweest. Die heeft mij doorverwezen naar de gynaecoloog.
    Hier heb ik een aantal keren een echo gehad. Ze hebben bij mij 1 keer een cyste gezien in mijn linker eierstok, maar deze was al opgelost. Er zat alleen nog een beetje vocht. Vanuit hier heb ik verschillende dingen al geprobeerd (zoals ik hierboven heb beschreven). De gynaecoloog had het nog over een kijkoperatie om te kijken naar endometriose, maar dat vond ik toen nog niet nodig.
    Maar de pijn tijdens mijn menstruatie wordt alleen maar erger. Nu heb ik wel eens, lees af en toe, ook buiten mijn menstruatie pijn in mijn onderbuik. Erge steken in mijn, ik denk, eierstokken, krampen in mijn baarmoeder.

Vandaag weer bij de huisarts geweest en die schrijft mij nu Buscopan voor. Dit is een anti-spasmen middel om de krampen tegen te gaan. Maar om eerlijk te zijn heb ik hier niet veel vertrouwen in.

Maar nu ben ik mij meer gaan verdiepen in endometriose en mijn klachten komen toch wel veel overeen met endometriose. Begin me zelfs een beetje zorgen te maken over een eventuele kinderwens. Wat als……….
    Denk dat ik de huisarts maar weer op bel om te vragen of ze me toch weer wil doorsturen naar de gynaecoloog. (ben onlangs verhuisd, vandaar dat ik niet meer onder behandeling ben van dezelfde gynaecoloog)

Hebben jullie nog tips?? Of herkennen jullie mijn verhaal??

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

De Buscopan kan een deel van de klachten wel verminderen.
    Voor het overige denk dat je er inderdaad goed aan doet om naar de gynaecoloog te gaan. Endometriose zou heel goed kunnen.

Reageren
Reageer op: heftige menstruatie of endometriose of iets anders ???
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.