Zoeken Vraag het forum

Doorbraakbloeding pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kim

Hi, ik ben een beetje bezorgd. Ik slik al jaren de pil en slik hem soms ook 1 stripje extra door. de afgelopen 1.5 jaar slikte ik steeds maar een strip en laste dan al de stopweek in omdat ik dat toen fijner vond. Nu heb ik voor het eerst weer doorgeslikt maar heb na 2 wk nieuwe strip (in totaal dus 5wk pil geslikt) maar kreeg gister ineens wat licht roze en een beetje licht bruinig bloedverlies. Ik heb die avond ervoor ook seksl gehad dus weet nu niet waar het door komt en ben een beetje angstig daardoor..
    weet u waardoor het komt dat ik nu bloedverlies heb? Ik ben meteen gestopt met de pil en las een stopweek in. Moet ik naar de huisarts ervoor??

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

dat kan dan een doorbraakbloeding zijn door het doorslikken die dan wel door de seks getriggerd kan zijn.

Reageren
    Kim

Hoe kan dat door seks worden getriggerd?
    En daarbij; ‘maar’ 1.5 strip pil met in totaal maar 5 weken slikken lijkt me toch erg vroeg om al een doorbraakbloeding te krijgen?!😰 Of maakt dat niet uit hoe lang je doorslikt?

Reageren
    John (moderator)

de bloeding zal wellicht al op gang zijn gekomen en breekt dan door door de seks. En nee, het maakt niet uit hoe lang je de pil doorslikt. Dat kan zelfs voor komen als je niet doorslikt

Reageren
Reageer op: Doorbraakbloeding pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.