- Sarie22 mei 2018 om 22:50
Hey!
Ik zit eigenlijk even met een vervelend probleem… ik neem al maanden de pil (juist en op tijd) en heb altijd seks met condoom (allebei geen soa’s MAAR ik zit nog steeds in de ‘de pil alleen is niet genoeg- fase)
Ik eindigde met de pil op 19 mei (einde strip) en normaal heb ik altijd rond de 20ste of iets later mijn regels. Nu was het eigenlijk het geval dat ik na seks (de 12 mei) een beetje bloedverlies had. Ik heb nogal problemen met mijn te hard aangespannen bekkenbodemspieren dus mijn gynaecologe zei dat ik mij daar niet te druk om moest maken. Volgens mij was mijn vriend net eits te ruw en heeft het voor een mini bloeding gezorgd. ! Ook toen was er sprake van pil + condoom.!
MAAR: ik heb dagen later (tot ongeveer de 17-18de) nog soms wat klein bloedverlies gehad (volgens mij restjes ofzo?)
Sinds vandaag (22 mei) : 1 grote donker, bijna zwarte vlek/regels (geen weird geur, maar gewoon echt mega donker) en een zeeeeeer raar gevoel in mijn onderbuik, wat krampachtig ook.
Moet ik stressen om iets? Toch geen opeense zwangerschap (hoe dat zelfs mogelijk zou zijn weet ik niet?)
6 reactiesReagerenSarie22 mei 2018 om 22:55Of is dit gewoon menstruatie en is alles eigenlijk gewoon safe, gewoon wat oud bloed?
Even erbij zeggen: vorige maand waren mijn regels helemaal in de war door zware stress (thuissituatie en relatieproblemen), waardoor heel mijn cyclus naar de knoppen was en ik mega lang mijn menstruatie gehad heb (9-21ste april). Zou dat eventueel d ereden kunnen zijn, dat het nu gewopon de overbleven oude bloeddelen afstoot?
ReagerenJohn (moderator)
22 mei 2018 om 23:16Je kunt toch niet zwanger raken als je de pil slikt EN een condoom gebruikt…..
ReagerenSarie22 mei 2018 om 23:27Moest het echt afgegeledn zijn hadden wij het sws ook gemerkt, das niet het geval dus… maar je weet nooit, al vingerend of? Kans kan natuurlijk niet, maar kan er zijn?
Tis echt vooral om dat zwart bloed… is dat dan gewoon ‘normaal’ en niets om zorgen over te maken? Ik ben er ooit mee naar de dokter/gynaecologe gegaan, en ze vond dat vrij onnodig, dus dacht van hier wat advies te vragen?
ReagerenJohn (moderator)
22 mei 2018 om 23:31Zelfs als de condoom zou zijn afgegleden of stuk zou zijn gegaan raak je nog niet zwanger.
ReagerenSarie22 mei 2018 om 23:39Alright, bedankt!
ReagerenCatootje23 mei 2018 om 14:48Gebruik van de pil bevordert oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog, ten opzichte van het progesteron. Op de kortere of langere termijn kan dit klachten geven, die soms kunnen lijken op zwangerschapsverschijnselen. Op internet kan je meer te weten komen over oestrogeendominantie.
Reageren