- Anoniempje3 februari 2011 om 11:07
Moet je echt elke dag een tablet slikken of kan het ook 1 week de tabletten nemen en 3 weken niks en dan weer 1 week en weer 3 weken niks? Want dit heb ik namelijk gehoord. Maar op internet heb ik alleen maar gelezen dat in de bijsluiter staat dat je elke dag een tablet moet nemen. Ik ben een beetje in de war. Zou iemand mij met ervaring meer willen vertellen over hoe je deze moet innemen? Bedankt.
4 reactiesReagerenAnoniem3 februari 2011 om 21:11Niemand kan je dit beter vertellen dat de dokter die je dit medicijn heeft voorgeschreven en wat er in de bijsluiter staat. In het algemeen is het niet goed van het advies van de dokter af te wijken zonder dat deze dokter hiervan weet. Vraag dit dus aan jouw dokter.
ReagerenAnoniem3 februari 2011 om 21:12De gebruikelijke dosering bij volwassenen is 250 mg [b]per dag[/b]. De duur van de behandeling varieert en is afhankelijk van de soort en de ernst van de infectie. Bij huidinfecties duur de behandeling 2-6 weken. Bij nagelinfectie duurt de behandeling in het algemeen 6 weken tot 3 maanden.
Neem de tablet in door deze met voldoende vloeistof (bijv. water) door te slikken.
Wanneer u teveel van Terbinafine 250 PCH heeft ingenomen, neem dan onmiddellijk contact op met uwarts of apotheker. Verschijnselen bij overdosering zijn hoofdpijn, misselijkheid, buikpijn of duizeligheid.
Bron: Bijsluiter Terbinafine
Reagerenme9 augustus 2012 om 22:33ik heb deze kuur ook al maanden en de laatste drie maandne ben ik niet meer ongesteld heel vaag..ik neem wel de pil met terbinafine maar de huisarts heb niets gezegt dat dat kwaad kan?k ben nu best bang omdat 3e maand al niet ben heb dit nooit eerder gehad.zwanger ben ik niet.
ReagerenLouise31 december 2012 om 09:24Natuurlijk moet je je houden aan wat de dokter zegt, 1 per dag is 1 per dag en niet alles in een keer !!!! Zo heb je een overdosis !!!! Hoe kan je zo dom zijn. Bv 2 tabletten per dag geeft aan dat de dosis van 1 tablet of capsule genoeg is voor 12 uren. Dus 1 tablet is voldoende voor 24 uren enz.
Reageren