Zoeken Vraag het forum

Levofloxacine Antibiotica

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • MK

Beste,

Afgelopen zondag op een 14-daags Levofloxacine kuur gezet vanwege vermoedelijke bijbal onsteking. Twee dagen later waren eigenlijk al mijn klachten weg, dus ik twijfelde al of het wel een bijbal onsteking zou zijn. Nu blijkt ook mijn urine kweek volledig bacterie vrij. Kortom, ik slik nu volgens mij de Levofloxacine voor Jan met de korte achternaam. Volgens de huisartsassistent is het advies om toch 14 dagen af te maken (dus nog 9 dagen). Ik vind op het internet dat een kuur van dit antibiotica 3 tot 14 dagen kan duren, afhankelijk van de ernst/locatie van de ontsteking…. ik vind het dus zeer vreemd om af te maken en stop liever met die rommel. Er zit toch niks?

Wat is wijsheid?

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Twee dagen antibiotica slikken kan al dusdanig effect hebben dat je klachten verminderen, dat zie je ook bij andere ontstekingen.
    Ik zal je niet verplichten om door te slikken maar als je dan wil stoppen, is het advies, in verband met het mogelijk ongevoelig worden van je lichaam voor antibiotica (resistentie ontwikkeling), MINIMAAL 3 dagen antibiotica te slikken voordat je stopt.
    En waar de wijsheid zit: ik heb je bijbal niet gevoeld…

Reageren
Reageer op: Levofloxacine Antibiotica
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.