Zoeken Vraag het forum

ernstige huiduitslag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • D. Schol

Geachte arts.Mijn moeder van 93 heeft 3 weken geleden een viamine B12 injectie gekregen vanwege ernstige bloedarmoede. Sinds een dag of 8 heeft zij ernstige uitslag, rode vlekken met blaasjes die zeer jeuken. Op haar rug een infectie ontstaan bij grote blaar. Diagnose (via digitaal fotootje van huisarts naar dermatoloog) een overreactie op muggebeet. Echter haal hele lichaam zit onder! De uitslag kan absoluut niet veroorzaakt zijn door vitamine B12 (volgens 2 artsen). Na zoeken op internet ben ik echter tot een ander inzicht gekomen, wel degelijk (zeldzaam voorkomend) de symptomen die zij heeft. Wat moeten wij hiermee? Ook vanmorgen weer dezelfde mededeling:zeer onwaarschijnlijk. Waar kunnen wij ons nu vervoegen?
    D. Schol

1 reactie
    Reageren
    brenda

in de eerste plaats, en dat is heel belangrijk: je zit hier op een forum, dus je richt je hier niet tot een arts, hou daar altijd rekekning mee.
    je kunt bij dokter nl wel een arts benaderen,maar niet via dit forum.
    ik zou zeggen: gewoon de huisarts bellen en eisen dat hij even kijkt, dat lijkt mij toch echt het minste wat hij kan doen.zeker als er blaren open gaan, want dat kan een infectie geven.
    Succes, Brenda

Reageren
Reageer op: ernstige huiduitslag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.