Zoeken Vraag het forum

Kleverige strookjes ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Henrik

Waar zou ik mee te maken kunnen hebben als ik steeds een dag of 2 3 een soort verstopping heb en alleen maar kleine vlokjes (van een CM of minder, plat niet rond als keutels) uit poep, met moeite, en dan in eens de 3e of 4e dag enorm veel moet poepen maar dat het erg kleverig is en geen ronde drollen zijn maar meer een soort van stroken die in lange lengtes eruit komen. Kleur is gewoon donker bruin, maar de geur is een beetje vreemd. De geur is, een beetje als de geur van verf, een beetje chemisch. Als ik zoveel poep dan blijf ik ook steeds kleine straaltjes urine hebben tijdens het persen. Weet iemand wat dit zou kunnen veroorzaken of kan iemand doorvragen..misschien vergeet ik iets.

Ik ben een 24 jarige jongen trouwens.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Gebruik je medicijnen,alcohol of drugs?
    Hoeveel drink je gemiddeld op een dag en wat drink je zoal?
    Eet je dagelijks fruit en verse groenten?
    Geen pijn of jeuk aan je anus of last van aambeien?

Reageren
    Henrik

Hallo, bedankt voor de reactie.

Behalve soms wat vitamine en mineralen pillen zoals 1 x daags magnesium en een B12 pil gebruik ik geen medicijnen.

Ik gebruik geen drugs, rook ook niet en drink ook geen alcohol.

Ik drink eigenlijk alleen maar water, zo’n 3 tot 4 liter per dag wel. Soms een beker melk of thee.

Ik eet elke dag een stuk fruit, maak ook een graan ontbijtje van brinta of spelt (vandaar die beker melk). Eet goed groente bij het avond eten en eet maar weinig snacks zoals chips of hamburgers.

Aambeien heb ik wel lang last van gehad denk ik..tenminste, ik voelde wel iets dat mijn kontgat blokkeerde, en het voelde een beetje aan als een stuk huid, rubber achtig en kon weggeduwd worden. Dat deed echter geen pijn ofzo.

Soms zijn de drollen wel normaal van vorm en grootte..maar vaak ook niet :S Even een extra vraagje..als er iets in de darm zou zitten dat een blokkade veroorzaakt, dan zou ontlasting toch altijd een afwijkende vorm moeten hebben en niet de éne keer wel en de andere keer niet?

Reageren
    John (moderator)

3 tot 4 liter water is op zich wel veel…tenzij je ook nog intensief sport.

Als er een aambei aanwezig is, hoeft die niet altijd voor een blokkade of moeilijke doorgang te zorgen. Een aambei zet in de regel extra op door harder drukken tijdens het ontlasten. Dan kan ze voor een moeilijke doorgang zorgen en kan de drol afwijkend van vorm zijn. Daarnaast is het natuurlijk mogelijk dat je zo en dan wat last hebt van obstipatie….
    Er is niks aan je anus te zien?

Reageren
    Henrik

Ik ben bijna 2 meter lang en weeg 87 kg. Volgens een berekening die ik gevonden heb op internet zou ik iets meer dan 3 liter per dag moeten drinken. Is dit niet juist?

Mijn anus is wel wat paars en lichtjes opgezet. Het gekke is dat ik wat rare striemen in mijn anus zie en voel als ik hem wat oprek of mijn vinger deels naar binnen druk. Hoe leg ik dat uit.. als je voelt met je vinger is het merendeel van de anus gladjes afgerond, maar er zitten 2 naden die wat ‘scherp’ aanvoelen, als strak gespannen touwtjes ofzo.. enig idee wat ik bedoel?

Maar is het niet raar dat de ontlasting de vorm heeft van strookjes? Soms krullen ze ook wat op. En die geur..verf achtige lucht, waar zou dat van kunnen komen? Ik heb soms ook aardig wat slijm erin vermengd zitten, en als ik mijn anus afveeg is het soms geel slijmig op het papiertje.

Reageren
    John (moderator)

[quote]Maar is het niet raar dat de ontlasting de vorm heeft van strookjes?[/quote]
    Als er een vernauwing is, is dat niet vreemd. De vreemde geur kan door eten en drinken veroorzaakt. Maar dat is moeilijk te zeggen…

Ik denk dat het goed is om toch eens even naar de huisarts te gaan.

3 liter vocht mag je dan wel hebben.

Reageren
    Henrik

Wat zou volgens u een onderzoek zijn dat de huisarts het beste zou kunnen laten doen? Ik heb een huisarts die niet veel doet tenzij je er specifiek om vraagt.. Bloed is al onderzocht en dat was goed. Ontlasting ooit halverwege 2015 onderzocht op bacteriën maar dat was alles.

Kan het slikken van magnesium pillen een rare geur geven?

Reageren
    John (moderator)

Magnesium kan inderdaad een rare geur geven en de ontlasting nogal zacht maken.
    De huisarts zou eens naar je anus kunnen kijken of er sprake is van in- of uitwendige aambeien..
    Stop eens een paar dagen met de magnesium en de B12 pillen.

Reageren
Reageer op: Kleverige strookjes ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.