Zoeken Vraag het forum

Lucht in de maag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Heey

Ik heb al een paar daagjes last van de maag, niet echt pijn, eerder het gevoel alsof ik moet boeren om lucht uit de maag te laten maar die boer komt maar niet. Soms als ik op mijn maag een beetje duw doet het wel een beetje pijn maar niet overdreven. Hij voelt ook niet echt abnormaal maar dit gevoel is heel irritant, ik heb wel wat last van stress momenteel, kan het daarvan komen?

groetjes

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Stress kan inderdaad wat maagklachten veroorzaken.
    Probeer zo min mogelijk koffie en frisdranken met koolzuurgas te gebruiken. Ook scherp gekruid eten kun je beter even vermijden.

Reageren
    Anoniem

Dankje voor je antwoord!
    Maar ik heb nu nog steeds last van mijn maag, ik begin steeds vaker te denken dat het niet lucht is. Het is niet dat mijn maag meer pijn doet, het is er gewoon nog steeds en irritant, ik heb wel nog steeds een hongergevoel op de momenten dat het hoort, allee ’s morgens, ’s middags, ’s avonds en kan ook eten, ik hoor mijn maag na mijn eten ook lawaai maken gelijk dat ie bezig is met de vertering. En na het eten doet het ook niet meer pijn en ik kan er ook wel van slapen, is dit echt nog stress? Mijn papa zegt van wel.
    Ik neem wel een bètablokker maar een hele lichte 1,25, eerst nam ik emconcor minor voor een paar weken maar die hadden ze niet meer en dan hebben ze overlegd met de huisdokter en mij bispropol gegeven, die neem ik sinds zaterdag, sinds zondag kreeg ik last van mijn maag, kan het ook doordat zijn?

Reageren
    John (moderator)

Waarom gebruik je een betablokker?

Bisoprolol staat bekend om maagklachten.

Reageren
    Anoniem

Ik heb even wat hevige last gehad van chronische stress en mijn hartslag bleef in elke situatie boven de 130 dus heeft de dokter dat voorgeschreven om even te gebruiken. Ik moet het niet blijven nemen maar ze stelde toch voor om er pas mee te stoppen na de examens, volgende week. Dus het kan van dat zijn?

Reageren
    John (moderator)

De stress en de betablokker. Dat kan heel goed.

Reageren
    christiane

ik heb een opgezetten maag wat ken ik eraan doen heb vanalles geprobeerd

Reageren
    John (moderator)

Daar kan ik zo helaas ook geen antwoord op geven omdat ik de oorzaak niet weet. als de klachten aanhouden ga dan naar de huisarts

Reageren
Reageer op: Lucht in de maag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.