Zoeken Vraag het forum

Gele ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ben ik weer😊 Ik had gisteravond iets ontlasting, dat was vast.
    En vanmorgen ook, en dat was gelukkig wat donkerder van kleur, maar dat liep dan weer over in een andere kleur. Wat meer rood (had spaghetti gegeten, was geen bloed). Wel was dat laatste stuk zachter en wat vettig dan dat eerste stuk, het zat aan elkaar. Rare gewaarwording.
    Maar ik was wat opgelucht, en ineens krijg ik nu weer buikkrampen en heb ik het eerste stukje wat vastere ontlasting en daarna weer een soort van diarree. Geen waterige, maar meer vettig.
    Ik vind dit niet zo prettig, want ik ben nu een week verder en m’n ontlasting gaat snel door mijn darmen heen. Mijn darmen zijn echt wat overstuur zo lijkt.
    Ik vind het wat cliché om op stress te gooien, maar ik ervaar afgelopen periode wel veel narigheid. Kan dit meteen op mijn darmen slaan? Ze zijn echt een beetje van het padje af.
    Ik zat nog even terug te kijken en ik zag dat ik 13 mei ook diarree en buikpijn heb gehad. Daarna dus wel gewoon normaal.. Ik begin er toch wel wat zenuwachtig van te worden.
    Ik heb sowieso dinsdag een afspraak al staan bij de huisarts, maar kan er wat aan de hand zijn?

Anoniem

Wat ik dus ook had, ik was iets aan het invullen en ineens wist ik mijn huisnummer niet meer. Dat was echt eng. Een black-out. Daarna gelukkig wel weer. Maar kan dit ook met stress te maken hebben

Reageren
    John (moderator)

Het kan idd met stress te maken hebben en ja dat kan heel snel op je darmen slaan.

Reageren
    Anoniem

Ik heb bijvoorbeeld echt een nare periode achter de rug. In maart een miskraam, toen problemen op mijn werk, toen ook veel angsten gehad om mijn gezondheid en dat uitte zich echt in alles.
    En nu heb ik dit en dan begint die stress weer opnieuw. Zo vermoeiend.. Kan die black-out er ook mee te maken hebben?
    En ik heb in mijn 2 linkertenen soms wat minder gevoel.

Reageren
    John (moderator)

Bespreek in ieder geval met je huisarts je angsten en de stress

Reageren
    Anoniem

Hee John,

Gedaan. Ik heb alles besproken en we hebben een nieuwe psycholoog op het oog. Plus medicatie is een eventuele optie.
    Maar nu ben ik vergeten te vragen naar soms het stukje minder gevoel in m’n tenen en of kuit. Ik heb daar ook een soort van kippenvel gevoel soms. Is dat iets waar ik me zorgen over moet maken? Ik heb dat gevoel ook weleens in mijn nek en bij mijn oog. Niet dat het scheef hangt, maar een gek gevoel. Heeft dat met mijn hersenen te maken? Het is wel aan 1 kant.

Reageren
Reageer op: Gele ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.