- Angstig2 juni 2025 om 11:27
Hoi
Wanneer ik naar het toilet ga komt de ontlasting er in een paar drollen uit. Vaak zacht, soms wat steviger. De meeste drollen zijn prima qua doorsnee (2-3,5cm) en rond. Soms zit er bij deze drollen 1 of 2 stukjes drol die wat platter zijn of een deuk hebben. Dit gebeurt eens in de 3 dagen ongeveer.
Ik maak me daar zorgen over. Ik heb sinds 2012 de diagnose PDS gehad. Heb ook vaak zachtere en brij-ontlasting, soms met slijm erbij. Maar zou mijn klacht door pds kunnen komen?
Wanneer er een vernauwing in de darm zou zitten, zouden dan niet alle drollen afgeplat of met deuk erin moeten zijn?
Op de foto zit de afplatting/deuk aan de linkerzijde. Dank voor de reactie vast
5 reactiesReagerenAngstig2 juni 2025 om 11:29Angstig2 juni 2025 om 11:36Hierbij alsnog de foto
ReagerenJohn (moderator)
2 juni 2025 om 13:13Dat heeft met een vernauwing niets te maken. Misschien heb je een aambei die dat veroorzaakt. \als je er bezorgd over bent ga dan naar de huisarts
ReagerenAngstig2 juni 2025 om 13:28Dank voor de vlotte reactie. De afspraak met de arts staat voor deze week.
Reageren
Maar zou die afplatting met PDS te maken kunnen hebben?
Ik ben bang voor een tumor. Maar dat is volgens u niet aan de orde?John (moderator)
2 juni 2025 om 13:37Dat kan door pds komen maar met een tumor heeft dat dus ook niks te maken.
Reageren
Als je naar de huisarts gaat bespreek dan ook je angsten