Zoeken Vraag het forum

Ongewenst slijm verlies uit anus 6 weken na darmoperatie ( diverticulitus)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rob9652

nu ongeveer 6 weken na een operatie  waarbij een fistel naar de blaas en een stukje uit de dikke darm is weggehaald a.d.h.v. een laproscopische ingreep, komt er heel vaak en onregelmatig helder slijm uit de anus en kleine keuteltjes. Ik gebruik extra vezels ( psyllium vezels), drink bijna genoeg en eet gezond. ‘S avonds na het eten wel een behoorlijke stoelgang, maar dan weer ongeveer 3-4 keer na elkaar. Is dit een normaal verloop of iets waar ik contact mee moet opnemen met de chirurch?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Neem contact op met de poli chirurgie en bespreek het.

Reageren
    Sjaak1953

14 weken geleden is er 30cm van de dikke darm weg gehaald ivm een kwaadaardig kankergezwel.
    Tot op heden heb ik geen normale ontlasting gehad, een hele enkele keer een klein beetje diaree maar over het algemeen alleen maar slijm, ik heb diverse middelen voorgeschreven gekregen maar niets helpt om de stoelgang weer op orde te krijgen er is ook een CT met contrast gemaakt waarop te zien is dat er in de darm volop ontlasting zit en er geen vernauwing is geconstateerd
    Door dit alles heb ik geen nachtrust omdat ik 3x in het uur aandrang heb en er dan alleen maar slijm komt.
    Is dit normaal tijdens het herstel.

Reageren
    Suus

@Sjaak

Neem hierover contact op met je behandelend arts!!
    Dat is de aangewezen persoon om complicaties na een operatie mee te bespreken, niet een forum waar niet eens een huisarts aanwezig is.

Reageren
Reageer op: Ongewenst slijm verlies uit anus 6 weken na darmoperatie ( diverticulitus)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.