- Groen25 april 2017 om 22:11
Hey allemaal.
ik zal mijn verhaal zo goed mogelijk uit leggen.
Het begon 4 jaar geleden toen ik zwanger raakte van mijn zoontje. Op de helft van mijn zwangerschap kreeg ik heel erg last van mijn maag (zo lijkt het). Ik had een heel erg honger gevoel alsof ik een dag of 2 niet had gegeten terwijl dat niet zo was, mijn maag begon heel erg te borrelen (lijkt wel lucht) wat door mijn hele buik stroomde. Hierbij voelde ik me duizelig worden en heel erg slap en tijdens dit moment moet ik naar het toilet voor mijn ontlasting (terwijl ik dat vlak daarvoor niet moest) krijg ik het er soms heel warm van en dan weer heel koud wat uitloopt op zweten ook heb ik dan last van een gloeiend gevoel in mijn gezicht. Nu 4 jaar later heb ik er nog steeds last van heb het wel eens aangegeven bij de huisarts dat ik hier last van heb maar zij kon mij zo geen verklaring hiervoor geven. Ik voel mij hier heel erg ellendig door en krijg hierdoor soms last van hyperventilatie. Als het over is voel ik me ook weer kiplekker maar op dat moment voel ik me dramatisch en een zombie. Ik ben nu weer zwanger van een tweede en ga ook zeer zeker weer een afspraak maken bij de huisarts om bloed te laten prikken om te kijken of ik iets verklaarbaars heb. Ik heb soms wel last van een lage bloeddruk (kwam ik achter tijdens mijn eerste zwangerschap) maar niet zo laag dat het gevaarlijk was. Ik ben heel erg onzeker en mijn borrelende buik (lucht wat ik dus denk) doet soms ook gigantisch pijn (honger gevoel, gevoel dat je op je maag bent gevallen). Nu ik dit typ heb ik hier ook last van en voel me duizelig en heb een gloedend gezicht.
Heeft iemand dit ook (gehad) en wat kan ik hier aan doen of weet iemand misschien wat dit kan betekenen?
groetjes een onzeker persoon.
1 reactieReagerenEsther8 juni 2017 om 14:02HoI onzeker persoon.
Ik kan je niet zeggen wat het is maar ik kan je wel zeggen dat je niet alleen bent. Dat wat jij beschrijft herken ik. Ik heb hier mijn hele leven al mee te maken. Ik heb een maag en darm onderzoek gehad en hier kwam uit een prikkelbare darm. Daar schiet je niets mee op. Ik ben er wel achter dat bij het eten van meelproducten ik meer last heb. Of bij het eten van aardappelen. Â Ik vermoed dat je er weinig aan kunt doen. Niet meer dan zorgen voor beweging, Â een goede vocht balans en stressloos (voor zover mogelijk) leven.
Reageren