Zoeken Vraag het forum

Pil in luchtpijp / inhoud in longen, risico?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Er bleef vandaag een pil hangen in m’n keel toen ie doorschoot in ‘het verkeerde gat’ en me dus verslikte, dit is me vaker gebeurd maar met eten… als zoiets in de longen komt is er een klein risico dat er een longonsteking onstaat.. maar nooit gebeurd.

NU, was dit keer niet zo maar een pil maar een OMEGA VISOLIE pil die dus snel oplost en de pure visolie geeft zodra de pilomhulsel breekt

Wat gebeurt er als een pure visolie vloeistof in de long komt?? moet ik me nu zorgen maken? het voelde iig niet goed!!

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze in de luchtpijp is gekomen.
    Je zou hier een giga hoestbui door moeten krijgen

Reageren
    Anoniem

Ik moest ook hoesten (verslikken) maar vanwege de dunne film met een breekrand waarin de visolie zit die met minste geringste oplost (met natte vinger de capsule aanraken is zelfs al genoeg) ging het snel over omdat denk ik, het al oploste… IN DE LUCHTPIJP DUS, want ik voel nog iets hangen (wss resten van het omhulsel) en dat blijft kriebelhoest geven

Reageren
    Anoniem

Dat hoest je er als het goed is uit, als je verder gezond bent. Bij mensen met slikproblemen en dergelijke kan het wel blijven zitten maar dan werken je longen het er inderdaad uit middels die longonsteking…. Als je niet heel oud of ziek bent dan overleef je dat wel.

Reageren
    lies

pil door verkeerde keelgat gegaan .wat zijn hier van de gevolgen.

Reageren
    John (moderator)

Waar ging ze dan naar toe en wat waren je klachten?

Reageren
    Emma

Een magnesium tablet is volgens mij in mijn luchtpijp terecht gekomen. Moest erg hoesten maar hij is er niet uitgekomen. Na een half uur nog steeds het gevoel dat er iets in mijn keel zit dat ik niet weg kan hoesten. Ik ben 77 jaar en heb verschillende kwalen waaronder een hartkwaal (HCM). Kan zoiets kwaad? En moet ik hier iets mee doen?

Reageren
    John (moderator)

Als je denk dat er iets in de luchtpijp is blijven zitten, zou ik even contact opnemen met de huisartsenpost

Reageren
Reageer op: Pil in luchtpijp / inhoud in longen, risico?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.