Zoeken Vraag het forum

Gevoel alsof er iets onder in mijn strot zit

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb inmiddels alweer 5 dagen last van een raar gevoel onder in mijn keel t.h.v. het kuiltje tussen de sleutelbenen. Het voelt alsof er een korrel zit aan de binnenkant en soms voelt het alsof er iets blijft hangen. Ik heb wel last van veel maagzuur en slik ook regelmatig maagbeschermers. Met name dié pillen blijven daar wel is haken.

Het gekke is dat ik de hele tijd een soort druk voel op die plaats.. en als ik emotioneel wordt om wat voor reden dan ook, dan voel ik me rond dat keel kuiltje ietwat onwel en misselijk. Het is alsof het daar aanspant als ik huilneigingen krijg.

Wat zou dit kunnen zijn?

Verder heb ik nog een vraag.. ik voel namelijk in dat keelkuiltje, als ik de huid tussen mijn vingers knijp, voel ik daar diverse ronde zachte bolletjes die misschien 5 mm in doorsnede zijn, maar er zijn er wel veel. Zijn dit lymfeklieren? Is dat normaal dat je die kunt voelen?

Ik ben een man van 27. Ik heb al omeprazol, pantoprazol en esomeprazol geslikt.. heb er niet veel baat bij. Blijf veel boeren en maagzuur oprispingen hebben. heeft iemand nog advies?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Je maag kan de oorzaak zijn.
    Of hyperventilatie
    Doe eens de test op
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Reageren
Reageer op: Gevoel alsof er iets onder in mijn strot zit
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.