- Anoniem14 maart 2015 om 13:05
Vier weken geleden us het begonnen met een zere keel en veel hoesteb. De pijn in de keel werd wel snel minder maar het hoesten bleef. Nu heb ik nog steeds een nare hoest en vooral bij inspanning ben ik best benauwd. Vooral in de avond neemt dit toe of bij kou etc. Wat zou dit kunnen zijn.
6 reactiesReagerenAnoniem14 maart 2015 om 13:07Even nog als toevoeging van de huisarts heb ik al drie keer over tien codeine tabletten gekregen. Hier slaap ik goed op maar voor de hoest heb ik mijn twijfels of het iets doet
ReagerenJohn (moderator)
14 maart 2015 om 17:10Als je er goed op slaapt, doen ze hun werk. Ze onderdrukken de hoestprikkel. De hoest zelf gaat er natuurlijk niet van weg.
Als de klachten aanhouden ga dan terug naar je huisarts.NB
Reageren
er heerst op dit moment een verkoudheidsvirus dat inderdaad weken kan aanhouden.Anoniem14 maart 2015 om 17:21Kan deze benauwdheid ook van een verkoudheidsvirus komen?
ReagerenJohn (moderator)
14 maart 2015 om 18:17Ja, als je verkouden bent wel
ReagerenAnoniem14 maart 2015 om 18:29Rare is dat ik niet verkouden ben. Heb alleen een irritante hoest met benauwdheid verder niet
ReagerenJohn (moderator)
14 maart 2015 om 18:50Als de klachten aanhouden ga dan toch terug naar je huisarts en laat eventueel bloedonderzoek doen op kinkhoest
Reageren