- Amber18 juni 2018 om 20:26
heey, een paar dagen geleden had ik tijdens het eten wat pijn aan mijn kaak bij het kauwen. Ik heb dan even gekeken en zag dat mijn ene amandel wat dikker zat. Ik heb anders geen pijn bij het slikken ofso. Alleen heb ik soms het gevoel van een brok in mijn keel. Is het normaal dat je ene amandel groter is? Ik denk niet dat het een ontsteking is want ik heb nergens pijn. Iemand ervaring?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 juni 2018 om 23:55Dat brok gevoel kan inderdaad door de amandel worden veroorzaakt
ReagerenChantal20 juni 2018 om 09:39Goedemorgen
Ook ik heb al een aantal weken last van een brok in mijn keel. Huisarts heft het een paar keer bekeken en kon, op een iets vergrote en beetje rode amandel na niet echt iets zien. Ik heb zelf ook last van amandelsteentjes die in de crypte van de amandelen gaan zitten en wat een erg vieze smaak geeft en vieze geur geeft. Op advies van de huisarts eerst begonnen met een maagzuurremmer aangezien ik een middenrifbreukje heb, maar dat bracht geen verlichting. Nu morgen naar de kno arts toe om het uit te laten zoeken. Ik heb ook geen pijn aan mijn amandelen of uitstraling naar de oren. Geen last met het slikken van eten en of drinken. Alleen maar steeds met het slikken van slijm zon vervelende brok.
ReagerenJonathan20 juni 2018 om 19:33mijn amandel is aan 1 kant altijd al groter geweest. Mijn amandelen zijn ook best groot.
Reageren