- Derk21 maart 2017 om 08:49
Goedemorgen,
Om te beginnen: ik ben zelden ziek, vorige week was mijn zoontje van drie echter ziek met koorts die afwisselde van 38.5 tot 40.5, veel hoesten, snotteren maar hij eette en drinkte wel van tijd tot tijd. 1 keer even paniektoen hij badend in het bloed wakker werd (ik gok een goede 150ml), uit paniek 112 gebeld (omdat het bloed overal zat, in zn mond, neus, hele gezicht, haar), maar bleek een dubbele bloedneus door de hoge koorts. Na drie dagen was het over. Afgelopen woensdag bracht ik hem naar z’n moeder, afgelopen donderdag was het over.
Zaterdag werd ik plots ziek:
– 39.5 graden koorts
– mega verkouden
– prikkelhoest
– hoofdpijn / steken van tijd tot tijd, vooral schuin omhoog achter de oren, links en rechts afwisselend, links ook midden links boven op het hoofd
– warm / koud / warm / koud hebbenEn dit houd nu al 4 dagen aan. Koorts schommelt tussen 38.8 en 39.5 Ik zweet erg veel in bed, en mijn huid voelt erg geirriteerd aan bij lichte wrijving, soms met wat rode uitslag. Zelf ben ik 27.
Lijkt me voor de hand liggen dat ik de griep van m’n zoontje heb gekregen, maar vind het wel erg lang duren al. Huisarts bellen? Of nog paar dagen aanzien?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 maart 2017 om 10:39Het lijkt er inderdaad op dat je de griep hebt. Ik zou maar even goed uitzieken.
Overigens kan een goede griep wel tot weken duren….
ReagerenDerk30 maart 2017 om 13:36Koorts hield uiteindelijk 5 dagen aan, daarna nog wel erg vermoeid. Ik sliep gemiddeld 14 uur per dag tot afgelopen zondag. Maandag voelde ik me een stuk beter, dinsdag ben ik weer aan het werk gegaan. Echter sinds woensdag weer meer last van verkoudheid, was vrijdag al gestopt met xylametazoline omdat ik het een week gebruikt had.
Ik slaap nu echter zo waardeloos door de verkoudheid en heb ook weinig eetlust, dat ik bijna de neiging heb om toch xylametazoline te gebruiken. Hoe lang moet je wachten voordat je het weer mag gebruiken? Ze zeggen nooit langer dan 7 dagen gebruiken, daar heb ik me aan gehouden maar doordat ik nu overdag bijna in slaap val tijdens het werk en zelfs kiespijn heb linksboven door de verkoudheid ben ik erg geneigd om het toch te gebruiken.
Heb reeds spray met zoutoplossing gebruikt, maar dit zorgt er alleen maar voor dat het erger word, werkt averechts.
ReagerenJohn (moderator)
30 maart 2017 om 13:39Je kunt de neusspray rustig gebruiken. Ik zou dan alleen wel na 7 dagen even weer even 2 dagen stoppen.
ReagerenDerk1 april 2017 om 11:29Duidelijk, bedankt!
Verder heb ik de afgelopen 5 dagen ook als ik (diep) inadem een borrelend geluid en trillend gevoel, hoog in de rechterzij. Ik heb dit ooit eens links in de borstkas gehad, toen naar huisarts gegaan en die dacht aan slijm in de longen wat een beetje trilt.
Zou dit hetzelfde kunnen zijn, maar dan rechts in de longen helemaal aan de zijkant oid, waardoor ik het helemaal in de zij voel rechts? (doet geen pijn overigens)
ReagerenJohn (moderator)
1 april 2017 om 11:49Dat kan inderdaad door slijm worden veroorzaakt. Als de klachten aanhouden, of erger worden, zou ik wel even naar de huisarts gaan om het te laten controleren.
Reageren