Zoeken Vraag het forum

Wat is dit: Raar bultje keel met wit puntje?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Annoniem

Ik keek gisteren in mijn keel en zag tot mijn grote verbazing een raar bultje in de keel zitten, het lijkt of er witte pus inzit, wat zou dit zijn?

https://postimg.org/image/4dasrlw1p/c01e764d/

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou een kleine ontsteking kunnen zijn. Ga volgende week even naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
    Annoniem

<p style=”text-align: left;”>Bedankt, nu ben ik helaas wel nog 3 weken op vakantie is het verstandig om hier een arts te op te zoeken? Heb aan andere kant ook zo’n bultje maar dan wat kleiner. Heb er verderook geen last van.</p>

Reageren
    John (moderator)

Er is geen reden om nu meteen een arts op te zoeken. Zolang je er geen klachten van hebt kun je rustig afwachten totdat je weer thuis bent en naar je eigen huisarts gaan.

Reageren
    Annoniem

Oké, ik maak me toch veel zorgen over het bultje, Ik ben bang dat het iets kwaadaardigs is of kan het ook een talgklier zijn?

Reageren
    John (moderator)

Ik kan er niks kwaadaardigs in zien. Ga naar de huisarts al je weer thuis bent.

Reageren
    Annoniem

Ik ben toch maar naar een arts gegaan, kreeg last aan 1 kant met slikken(soort van blauwe plek gevoel in keel aan de kant waar het bultje zit) ook gapen doet wat pijn en het pus is meer geworden. Nu heb ik amoxicilline gekregen maar is het verstandig om dit in te nemen?? omdat ik helemaal geen koorts of iets heb alleen pijn met slikken.

Reageren
    John (moderator)

Dan is er dus toch een ontsteking. Ik zou de medicijnen maar gebruiken.

wat ik nou niet helemaal begrijp is het volgende: Je maakt je zorgen over dat bultje. Dan ga je dus naar de dokter die er vervolgens dan ook iets voor voorschrijft, en dan vraag je je af of je het advies van de dokter wel moet opvolgen.  Waarom ben je dan ueberhaupt naar de dokter gegaan…

Reageren
    Annoniem

Ik heb het nooit zo met antibiotica, eerder heb ik veel antibiotica geslikt maar ik heb gehoord dat je hier immuun voor kan worden als je het te vaak gebruikt. De arts waar ik geweest ben klonk ook niet heel erg overtuigend, moest maar een kuurtje innemen kijken of het helpt maar hij wist niet precies wat het is, daarom dacht ik misschien kan ik het toch nog een paar dagen aankijken en als het niet minder word alsnog innemen.

Reageren
    John (moderator)

Dat zou je kunnen doen…

Reageren
Reageer op: Wat is dit: Raar bultje keel met wit puntje?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.