- Annoniem31 december 2016 om 01:32
Ik keek gisteren in mijn keel en zag tot mijn grote verbazing een raar bultje in de keel zitten, het lijkt of er witte pus inzit, wat zou dit zijn?
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 december 2016 om 01:55Het zou een kleine ontsteking kunnen zijn. Ga volgende week even naar de huisarts en laat ernaar kijken
ReagerenAnnoniem31 december 2016 om 07:09<p style=”text-align: left;”>Bedankt, nu ben ik helaas wel nog 3 weken op vakantie is het verstandig om hier een arts te op te zoeken? Heb aan andere kant ook zo’n bultje maar dan wat kleiner. Heb er verderook geen last van.</p>
ReagerenJohn (moderator)
31 december 2016 om 11:25Er is geen reden om nu meteen een arts op te zoeken. Zolang je er geen klachten van hebt kun je rustig afwachten totdat je weer thuis bent en naar je eigen huisarts gaan.
ReagerenAnnoniem1 januari 2017 om 22:47Oké, ik maak me toch veel zorgen over het bultje, Ik ben bang dat het iets kwaadaardigs is of kan het ook een talgklier zijn?
ReagerenJohn (moderator)
1 januari 2017 om 23:13Ik kan er niks kwaadaardigs in zien. Ga naar de huisarts al je weer thuis bent.
ReagerenAnnoniem4 januari 2017 om 18:15Ik ben toch maar naar een arts gegaan, kreeg last aan 1 kant met slikken(soort van blauwe plek gevoel in keel aan de kant waar het bultje zit) ook gapen doet wat pijn en het pus is meer geworden. Nu heb ik amoxicilline gekregen maar is het verstandig om dit in te nemen?? omdat ik helemaal geen koorts of iets heb alleen pijn met slikken.
ReagerenJohn (moderator)
4 januari 2017 om 18:23Dan is er dus toch een ontsteking. Ik zou de medicijnen maar gebruiken.
wat ik nou niet helemaal begrijp is het volgende: Je maakt je zorgen over dat bultje. Dan ga je dus naar de dokter die er vervolgens dan ook iets voor voorschrijft, en dan vraag je je af of je het advies van de dokter wel moet opvolgen. Waarom ben je dan ueberhaupt naar de dokter gegaan…
ReagerenAnnoniem4 januari 2017 om 18:33Ik heb het nooit zo met antibiotica, eerder heb ik veel antibiotica geslikt maar ik heb gehoord dat je hier immuun voor kan worden als je het te vaak gebruikt. De arts waar ik geweest ben klonk ook niet heel erg overtuigend, moest maar een kuurtje innemen kijken of het helpt maar hij wist niet precies wat het is, daarom dacht ik misschien kan ik het toch nog een paar dagen aankijken en als het niet minder word alsnog innemen.
ReagerenJohn (moderator)
4 januari 2017 om 18:46Dat zou je kunnen doen…
Reageren