- Anoniem13 maart 2014 om 21:16
hallo ik ben een jongen van 15 en heb last van bultjes op mijn balzak waar etter uit komt als ik er op duw of met een naaltje in steek maar voor het laatst heb ik ook witte bultjes en krijg ik er onmogelijk iets uit terwijl ze een witte kleur hebben en als ik er met een naaltje in steek beginnen ze te bloeien en genezen ze niet ik vind dit ongelofelijk gênant en weet niet wat te doen of hoe ik deze wondjes het beste kan verzorgen ik hoop dat iem me goede raad kan geven! anon
1 reactieReagerenJohn (moderator)
13 maart 2014 om 21:40Bulten waar etter uit komt en dus dan ook wat dikker zijn, kunnen ontstoken haarzakjes zijn. Die zou je kunnen uitdrukken. Die andere kleine witte bultjes, zijn waarschijnlijk plekjes van fordyce. Die mag je dus niet uitdrukken. Die gaan daar niet weg. Die kleine witte bultjes zijn heel normaal. Bijna iedereen in van jou leeftijd heeft die. Als je ouder wordt vervagen die over het algemeen. Op de foto kun je de plekjes van fordyce zien. laat de wondjes en de bultjes verder met rust. Was je penis dagelijks met lauw of warm water. De wondjes genezen vanzelf.
[attachment=997]Fordyce_2014-03-13.jpg[/attachment]
Reageren